Návrat do minulosti

Vedenie kráľovnej motoršportu na tom tvrdo pracuje a teraz sme spoznali návrh, ako asi budú monoposty vyzerať. Vracajú viaceré prvky z minulosti. Najzásadnejšou zmenou je návrat ground effectu. Ten vďaka podlahe auta a difúzoru na spôsob Venturiho tunelov doslova pricucne monopost k dráhe. A neovplyvní ho ani nasledovanie iného auta. Tým pádom stratí iba 10 % prítlaku, na rozdiel od súčasnej 50 % straty. Celé auto je omnoho čistejšie a stratí väčšinu aerodynamických pomôcok.

Mercedes W10 z aktuálnej sezóny...

... a monopost pre rok 2021

Bočnice, ktoré sú tento rok nesmierne komplikované, tu dokonca nenájdeme vôbec. Predné krídlo je podobne ako v 90. rokoch súčasťou nosu. Vrátili sa kryty kolies, ktoré sme naposledy mohli vidieť v roku 2009. Aj rozmery sú iné, keďže od roku 2021 uvidíme 18/palcové disky. Nové sú aj krídla nad kolesami. Zadné krídlo doznalo takisto zmien a teraz pôsobí, akoby bolo vytvorené z jedného kusu. Napriek jednoduchšiemu dizajnu by vďaka spomínanému ground effectu nemal byť oveľa pomalší.

Časovo vraj máme ostať na rovnakej úrovni, ako tohtoročné monoposty. No s omnoho väčším potenciálom na predbiehanie. Ak sa k tomu pridá aj rozpočtový strop pre každý tím, mohli by sme vidieť skutočne vyrovnaný boj o titul. Už teraz sa tešíme na rok 2021!