Je to auto, ktoré Honda potrebovala ako soľ. Hovorím o NSX, veď prvá generácia patrila medzi najlepšie japonské športiaky, na druhú sme si museli počkať. Najprv nám motali hlavu konceptom HSV, no prišla kríza, a športiak sme mohli vidieť maximálne v seriály Super GT, kde môžu pretekať aj predprodukčné autá. Potom nás začali kŕmiť rečami o novej NSX s motorom v strede. Dočkali sme sa, Honda NSX je tu, predávať ju začnú síce až začiatkom budúceho roka, ale napríklad v Británii už stihli predať všetkých sto kusov Hondy NSX, ktoré majú pre tento trh vyčlenené.

Pôvodné Honda NSX sa stala legendou, ale aj nová má dobré karty. Najlepšia technika v podobe hybridnej pohonnej sústavy je ako vystrihnutá zo špeciálu LMP1. Spaľovací motor V6 s dvoma turbami, 3 elektromotory, minimálne 550 koní, stovka za 3,4 s, či jazda len na elektrinu. Čo viac môžeme chcieť?

Nová NSX sa podarila. Po prvý raz nám ju ukázali ako Acuru NSX na autosalóne v Detroite. Honda mieri vysoko, chce poriadnu mašinu, ktorou bude konkurovať Ferrari 458 Italia, či Audi R8. Lenže Hondu neženie dopredu ani V8 a ani V10. Vsadili na výnimočnú techniku, podobnú tej, akú používajú v tímy v F1, Le Mans alebo najnovšie hypercars. Áno je NSX je hybrid a nie hocijaký. Do stredu namontovali V6 prepĺňaný dvoma turbami. Objem motora zatiaľ neprezradili, vieme akurát, že výkon celej pohonnej sústavy by mal byť minimálne 550 koní. Prečo hovorím sústavy? Je to jednoduché. Spaľovaciemu motoru pomáhajú hneď tri elektromotory, dva vpredu a jeden vzadu. V6 poháňa zadné kolesá cez 9-stupňovú automatickú prevodovku s radením pádlami pod volantom. Táto nálož najnovšej techniky má vystreliť NSX na stovku za 3,4 s!

Honda NSX nielenže dobre vyzerá, ale priniesie aj prvotriednu techniku

NSX síce nemá karbónový monokok, ale drží iné prvenstvo. Honda ako prvá na svete odlieva pre športiak hliníkové šasi. Automobilka hovorí, že tým dokázali dosiahnuť tuhosti kovaného materiálu, no zároveň aj ušetriť. Okrem hliníka použili aj vysokopevnostnú oceľ a podlahu vyrobili z karbónu. Batérie uložili do stredového tunela a za sedadlá do tvaru písmena T. Pohon všetkých kolies zabezpečuje systém Sport Hybrid Super Handling All-Wheel Drive, spolieha sa zavesenie v tvare dvojitého lichobežníka vpredu i vzadu a elektrický posilňovač riadenia. NSX brzdí karbón-keramickými brzdami Brembo so 6 piestikmi vpredu a 4 piestikmi vzadu. Auto obuli do pneumatík Continental ContiSportContact s rozmermi 245/35 ZR19 vpredu a 295/30 ZR20 vzadu.

Ako prvý novú NSX videl Detroit

Interiér navrhli s ohľadom na pohodlie vodiča. Kabínu oproti konceptu posunuli mierne dopredu, čím zlepšili výhľad z auta. Stredový tunel vybrali tak, aby netlačil na pravú nohu. John Norman, šéfdizajnér interiéru hovorí: „Originál pôsobil ako neviditeľné auto. Proste ste šoférovali a NSX zrazu zmizla, boli ste tam len vy a cesta. A práve to je jeden z faktorov, ktorý auto charakterizoval, a ktorý sme museli zachovať.“ V kabíne skombinovali kožu, Alcantaru a hliník. Prístrojovke dominuje analógový otáčkomer s displejom v strede. Stredovú konzolu navrhli okolo otočného ovládača so štartovacím tlačidlom. Ovládačom si môžete zvoliť jeden zo štyroch režimov jazdy: Quiet, Sport, Sport+ a Track. Samozrejme nechýba ani Launch Control.

Zatiaľ čo režim Sport použijete pri bežných presunoch, Sport+ na vyblbnutie na okreske a Track na jazdu na okruhu, módom Quiet uspokojíte večne rýpajúcich ekoúradníkov EU. Vtedy NSX pôjde potichu a bude jazdiť primárne na elektrinu a nebude produkovať emisie. Ekoúradník bude šťastný, papierová spotreba minimálna a šofér vysmiaty za volantom skvelého auta. Ako hlboko do peňaženky budeme musieť načrieť? Honda NSX začne na cene 150 000 dolárov, čo je v prepočte asi 132 600 eur.

Honda NSX

Vonkajšie rozmery: d = 4470 mm, š = 1940 mm, v = 1215 mm
Druh pohonu: Sport Hybrid Super Handling All-Wheel Drive
Pohonná sústava: V6 twin-turbo, 3 elektromotory
Maximálny výkon: Minimálne 550 k
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 3,4 s
Prevodovka: 9-stupňová automatická dvojspojková
Brzdy: Karbón-keramické Brembo, 6-piestikov vpredu, 4-piestiky vzadu
Zavesenie: Dvojitý lichobežník vpredu aj vzadu
Rozmery pneumatík: 245/35 ZR19 vpredu, 295/30 ZR20 vzadu
Rozchod (p/z), rázvor: 1655 mm / 1615 mm, 2630 mm
Cena ( Euro ): od 132 600 eur