Štýlovky v podobe Mini Coopra a Fiatu 500 nemali doteraz snáď žiadnu konkurenciu. Cooper medzigeneračne narástol, Opel Adam útočí na pozície Fiatu 500 s dĺžkou len 3,71 metra. Opel Adam neponúkal žiadnu verziu, ktorá by dokázala uspokojiť dynamickejšie jazdiaceho vodiča, až doteraz. Pri prezentácii Opelu Corsy OPC som mal šancu vyskúšať aj malú „motokáru“ Adam S.

 

Najmenej potentnou vecou na celom aute je bohužiaľ motor. Nie, že by s výkonom 110 kW (150 koní) a 220 Nm nevládal, ale je málo ostrý.

Prvá vec, ktorá vás pozitívne prekvapí je relatívne poddajný podvozok. Podvozok si vedie dobre aj na rozbitých českých cestách a preto bude u nás fungovať omnoho lepšie, než tvrdý podvozok Corsy OPC. Pritom obe autá obúvali nízkoprofilové pneumatiky na 18“ diskoch. Samozrejme podvozok nemôžeme označiť za mäkký, alebo komfortný. Adam S dostal aj výkonnejšie brzdy.


Na začiatok si však treba uvedomiť, že Adam S nie je dielom ľudí z OPC (Opel Performance Center). Tak k nemu treba aj pristupovať. Nehľadajte v ňom teda menšiu Corsu OPC. Adam S je malé zábavné auto s výkonným motorom.

Adam S je štýlovka s výborným podvozkom

Najmenej potentnou vecou na celom aute je bohužiaľ motor. Nie, že by s výkonom 110 kW (150 koní) a 220 Nm nevládal, ale je málo ostrý. Odozva na stlačenie plynového pedálu je letargická. Opel pritom namontoval turbodúchadlo priamo do výfukového potrubia. Zámerom bolo znížiť hmotnosť, ale zároveň malo toto riešenie priniesť aj rýchlejšie reakcie motora. Ako náhle sa motor nadýchne ide výrobne do otáčok.


Adam S akceleruje na stovku za 8,5 sekundy. Poteší prevodka s krátkymi stupňami. Maximálna rýchlosť leží pri 210 km/h. Na moje počudovanie Adam S zvláda aj rýchle diaľničné presuny s väčším komfortom ako väčšina áut nižšej strednej triedy desať rokov dozadu.

Turbomotor ťahá do 6 000 ot./min. ďalej sa mu už veľmi nechce

Práca so 6-stupňovým manuálom je bez problémov, ale športová verzia by si zaslúžila kratšie dráhy. Hádzanie medziplynov tu nie je kvôli horšej odozve plynu už taká hračka ako v Corse OPC. Pedále majú však ideálne rozloženie. Riadenie nie je úplne mŕtve, ale veľa informácii v ňom nenájdete. Pokiaľ sa radi zveziete svižne určite zvoľte príplatkové sedadlá Recaro, ktoré dokážu výborne podržať v zákrutách.


Adam je rozhodne auto pre dvoch ľudí. Nehovorím, že na zadné sedadlá sa nikto neposadí, ale radšej než deti alebo kamarátov tam naložte nákup. Ten sa totiž nemusí zmestiť do malého kufra (objem 170 litrov).

 

Rýchly Adam S sa nemôže pýšiť označením OPC. K pravému OPC však ďaleko nemá. Inžinieri dopriali Adamu S výborne naladený podvozok, perfektné brzdy, schopné riadenie, ale bohužiaľ zabudli na ostrejší motor.

 

Adam S kúpite v štandardnej výbave s 17“ diskami a automatickou klimatizáciou od 16 190 €.