Ak niekto spomenie dostupné a veľmi zábavné auto, prvé čo mi napadne, je Mazda MX-5. Každý, kto si ju vyskúšal potvrdí, z nej len veľmi ťažko vystupoval. Malý roadster vie, ako premeniť dospelého človeka na malé dieťa, ktoré by chcelo šantiť celý deň. Čo keby tých dospelých detí bolo viac? Čo keby sa s MX-5 naháňali po okruhu? Áno, takáto vec už niekoho napadla a napríklad v Holandsku jazdia MX-5 Cup, kde nezriedka stojí na štarte viac ako 30 áut. Teraz prichádza MX-5 Cup aj na Slovensko. Po vzore zo zahraničia organizátori zvolili MX-5 prvej generácie (NA). Tá je veľmi dostupná a jazdenia chtivým ľuďom dovolí postaviť pretekárske auto za rozumné peniaze. Viac nám o chystanom MX-5 Cupe porozprával organizátor seriálu Roland Sikhart.

MX-5 Cup odštartuje premiérovú sezónu už v roku 2015. Dostupný seriál môže odštartovať aj vašu pretekársku kariéru. Prvé auto už ochutnalo, ako chutí pretekárska dráha.

Prvú Mazdu MX-5 postavenú pre MX-5 Cup predstavili na maďarskom Pannonia Ringu počas 4. kola Slovenského Okruhového Pohára, kde auto zažilo krst ohňom. Po prvý raz s ním absolvovali kompletný program, teda dva voľné tréningy, kvalifikáciu a dva preteky. MX-5 sa držala statočne a až na pár detských chorôb, ktoré behom chvíle mechanici odstránili, nemala žiadne problémy.

Mazda MX-5 na maďarskom Pannonia Ringu

MX-5 Cup zažije premiérovú sezónu 2015 v rámci Slovenského Okruhového Pohára. Piloti absolvujú päť podujatí, každé s dvoma voľnými tréningami (2 x 20 min), kvalifikáciou (20 min) a dvoma pretekmi s dĺžkou 20 minút. Auto pripravené na MX-5 Cup musí spĺňať podmienky seriálu a obsahovať minimálne povinné úpravy. Čo všetko potrebujete, aby ste sa s Mazdou MX-5 prvej generácia mohli zúčastniť MX-5 Cupu nájdete v špecifikácii nižšie, alebo na stránke http://www.okruhy.sk/mx5-cup/.

Auto:

Mazda MX-5 prvej generácie (NA), rok výroby 1990 až 1993, sériový výkon 116 koní pri 6500 otáčkach, hmotnosť 960 kg.

Povinné úpravy:

-Bezpečnostný rám, dodávateľ STEELDESIGN
-FIA pretekárske sedadlo
-FIA 6-bodové bezpečnostné pásy
-Športový volant
-Elektrický odpájač batérie
-Hasiaci prístroj minimálne 2 kg
-Ťažné oká vpredu a vzadu
-Podvozok GAZ Gold
-15-palcové disky
-Pneumatiky TOYO R1 R alebo FEDERAL 595 RS-R (jednotný typ pneumatík bude upresnený pred sezónou)
-Odstránenie interiéru s výnimkou palubnej dosky
-Pretekárske brzdové kotúče, brzdové platničky a brzdové kvapalina (je potrebné zachovať sériový rozmer brzdového kotúča a sériový brzdový strmeň)

Odporúčané úpravy:

-Pretekársky výfuk vrátane zberného potrubia, dodávateľ AMA exhaust
-Znížená hlava valcov
-Možnosť výmeny vačkových hriadeľov + tvrdších pružiniek ventilov, dodávateľ CATCAMS
-Gumené alebo silikónové vodné hadice
-Gumené alebo polyuretánové silenbloky podvozka
-Keramická spojka HELIX Autosport
-Samosvorný diferenciál QUAIFE
-Pancierový brzdový rozvod s regulátorom tlaku na zadnú nápravu
-Otvorené sanie