Maďarský Pannonia Ring hostil štvrté kolo Slovenského Okruhového Pohára netradične vo štvrtok 10. júla. Na technický okruh vzdialený len 120 km od Bratislavy si prišlo zmerať sily 54 pretekárov. 4740 m dlhá trať bola pre veľkú väčšinou jazdcov novinkou. Organizátori im vyšli v ústrety a poskytli dva voľné tréningy na spoznanie okruhu a nájdenie ideálnej stopy. Jazdci sa s úzkou a technickou traťou rýchlo zžili a nerobili im problémy ani zložité prejazdy zákrut a málo krátkych roviniek. V dopoludňajších hodinách Pannonia Ring neobišiel ani dážď, ktorý preveril jazdecké umenie na mokrom povrchu. Vyrovnané štartové pole sľubovalo veľa akcie vo všetkých triedach.

Prvé preteky
Skupina A – STC (Small Touring Car)
Kvalifikáciu malých áut, kam patria stroje s objemom do 1600 cm3 a do 2000 cm3 sprevádzal dážď, ktorý časom silnel a preveril schopnosti pretekárov. S vlhkým až mokrým povrchom sa najlepšie popasoval víťaz kvalifikácie Petr Mandelík na Lotuse Exige a druhému na štartovom rošte, Csabovi Gáspárovi na Alfe Romeo 174 nadelil 4,1 sekundy. Jazdci odštartovali do prvých pretekov počas mrholenia, no to postupne ustalo. Tempo udával Petr Mandelík na Lotuse Exige, aby nakoniec vyhral preteky a aj triedu do 2000 cm3. Až za ním skončil Vicemajster Európy v cestovných vozoch Maťo Homola, ktorý na preteky Slovenského Okruhového Pohára nastúpil s Lotusom Exige. Po tretie miesto v triede do 2000 cm3 si prišiel maďarský jazdec Csaba Gáspár na Alfe Romeo 147. Triedu do 1600 cm3 vyhral Luděk Dolejš na Forde Fiesta, ktorý porazil druhého Mária Bobošíka na Volkswagene Polo a tretieho Pavla Dlugoša na Škode Felicia.

Skupina B – BTC (Big Touring Car)
Veľké autá s objemom do 3000 cm3, do 3500 cm3 a nad 3500 cm3 išli kvalifikáciu za mierneho dažďa. Pretekári sa museli rozhodnúť, či budú rýchlejší na slikoch, alebo mokrých pneumatikách. Túto lotériu najlepšie zvládol Tomáš Kusý na Lotuse Evora, ktorý si vybojoval prvé miesto na štarte a na druhú pozíciu odsunul Radka Horta na BMW  M3. V pretekoch si potom títo dvaja jazdci nič nedarovali a ich tvrdý súboj o prvé miesto skončil až kolíziou. Radek Hort si za incident vyslúžil 60 sekundový trest, ktorý mu pripočítali k výslednému času pretekov. Na prvé miesto sa tak dostal Rudolf Machánek na Porsche 911 GT3, čím vyhral preteky a aj triedu nad 3500 cm3. Druhý v tejto triede skončil Milan Račko na BMW 540i. Najrýchlejší v triede do 3500 cm3 bol Roman Kolařík na BMW M3, druhé miesto získal Radek Hort na BMW M3 a tretie Lukáš Chobot, tiež na BMW M3. Triede do 3000 cm3 dominoval Igor Végh na Subaru Impreza WRX STI, druhé miesto obsadil Karl Melmuka na Lotuse Exige a tretie si vybojovala jediná žena v štartovom poli Brigitte Schmalzl na Mercedese 190.

Skupina C – OFC (Open and Formula Cars)
Ani otvoreným autám a formulám za v kvalifikácii nevyhlo mrholenie. Na vlhkej trati bol najrýchlejší Filip Zelenský s Dallarou F394, čím si zabezpečil najlepšie miesto na štarte. V prvom rade vedľa neho štartoval Michal Vitek na Caterhame. Filip si prvé miesto nenechal nikým vziať a neohrozene prešiel pod šachovnicou vlajkou na prvom mieste. S Dallarou F394 vyhral preteky aj triedu formúl, kde na druhom mieste skončil Miroslav Nižnanský na formule Opel-Lotus. Druhé miesto v pretekoch a prvé v triede otvorených áut vybojoval Michal Vitek na Caterhame, ktorý za sebou nechal dvojicu jazdcov na KTM X-Bow, druhého Miroslava Šimona a tretieho Radima Havlíka.

Druhé preteky
Skupina A – STC
Na podujatiach Slovenského Okruhového Pohára určuje poradie na štarte druhých pretekov kvalifikácia. Podobne ako v prvých pretekoch, aj počas druhých pretekov určoval tempo Petr Mandelík na Lotuse Exige. Bol taký rýchly, že v rovnakom kole s ním skončili len ďalší dvaja pretekári z triedy do 2000 cm3. Všetci ostaní prešli cieľom s odstupom jedného alebo dvoch kôl. Petr Mandelík na Lotuse Exige teda prešiel cieľom ako prvý, druhé miesto si vybojoval Maťo Homola tiež na Lotuse Exige a tretí skončil Csaba Gáspár na Alfe Romeo 147. Toto poradie určilo aj postavenie na stupňoch víťazov v triede dvojlitrov. Pavol Dlugoš na Škode Felicia patrí medzi najlepších v triede do 1600 cm3 a druhé preteky v tejto triede vyhral. Druhý skončil Luděk Dolejš na Forde Fiesta a s tretím miestom sa musel uspokojiť Mário Bobošík na Volkswagene Polo.

Skupina B – BTC
Technické okruhy nie sú len o výkone. Potvrdili to druhé preteky veľkých áut, kde sa na čele naháňali dve dvojice pretekárov Radek Hort na BMW M3 a Milan Valášek na Ginette G50 z triedy do 3500 cm3, Rudolf Machánek na Porsche 911 GT3 z triedy na 3500 cm3 a Karl Melmuka na Lotuse Exige, ktorý jazdí v triede do 3000 cm3. Rudolf Machánek síce skončil v pretekoch na treťom mieste, ale v triede nad 3500 cm3 zvíťazil. Druhý v tejto triede skončil Peter Hodoš na Mazde RX7 a tretí Milan Račko na BMW 540i. Druhé preteky a aj triedu do 3500 cm3 vyhral Milan Valášek na Ginette G50, druhé miesto si vybojoval Radek Hort na BMW M3 a tretí skončil Roman Kolařík tiež na BMW M3. V triede do 3000 cm3 zvíťazil Karl Melmuka na Lotuse Exige. Až 58 sekúnd po ňom prešiel cieľom druhý André Mašek na BMW 130i, ktorý tvrdo bojoval s tretím Mariánom Polónyim na BMW 130i.

Skupina C – OFC
Druhé preteky otvorených áut a formúl viedol Filip Zelenský na Dallare F394, ktorý ako jediný pretekár dokázal pokoriť na Pannonia Ringu hranicu dvoch minút a za najrýchlejšie kolo s časom 1:53,411 si zaslúži uznanie. Filip Zelenský s Dallarou F394 preteky s prehľadom vyhral a získal aj prvé miesto v triede formúl, kde odsunul Miroslava Nižnanského na formule Opel-Lotus na druhé miesto. Medzi otvorenými autami bol najrýchlejší Radim Havlík na KTM X-Bow, druhé miesto si vybojoval Miroslav Šimon tiež na KTM X-Bow a tretie miesto obsadil Michal Vitek na Caterhame.

Kompletnú výsledkovú listinu, ako aj galériu a video zo štvrtého kola Slovenského Okruhového Pohára na maďarskom Pannonia Ringu nájdete na webe www.okruhy.sk. Už teraz sa tešíme na veľké finále, ktoré nás čaká 26. septembra na Slovakia Ringu.