V roku 2012 ukončil legendárny Sébastien Loeb svoje „full-time“ pôsobenie vo WRC deviatym titulom majstra sveta. Bezprecedentné číslo, ktoré sa zdalo byť nedosiahnuteľné. Nasledujúcu sezónu sa však do kráľovskej kategórie rely vrátil jeho krajan a menovec, Sébastien Ogier, s úplne novým VW Polo WRC. Dominancia Sébastiena nahradila dominancia Sébastiena. Ogier totiž suverénne ovládol ročníky 2013 až 2016 a zrazu na jeho konte svietili štyri tituly, čím sa stal s Tommim Mäkinenom a Juha Kankkunenom, druhým najúspešnejším jazdcom histórie rely.

Na konci sezóny 2016 však prišiel šok. Volkswagen sa rozhodol odísť z WRC a zdalo sa, že dominancii Ogiera je koniec. Seb však predviedol nesporné kvality a všetkým neprajníkom dokázal, že jeho štyri tituly neboli len vďaka dobrému autu. S Fordom Fiesta WRC totiž vyhral titul nielen v roku 2017, ale aj v sezóne 2018. Už sa zdalo, že Ogier napodobní Loebových deväť titulov v rade. Pred začiatkom nového ročníka však prišiel prestup k Citroënu, teda k značke, v ktorej Ogier odštartoval kariéru vo WRC. S tímom a najmä s autom sa však nedokázal poriadne zžiť, a tak sa zo svojej prvej majstrovskej sezóny tešil Estónec Ott Tänak. Ogierova dominancia tak bola po šiestich rokoch ukončená. 

Ogier po zisku 6. titulu majstra sveta

Seb sa rozhodol opustiť Citroën a v roku 2020 zamieril k Toyote. Ako sa s odstupom času ukázalo, bol to správny krok. Hneď v prvom roku s novým tímom opäť vyšplhal na najvyššiu priečku. Pred sezónou však avizoval koniec vo WRC. To však ešte nevedel, že svet zasiahne pandémia, vďaka čomu bol kalendár svetovej rely značne okresaný. Napriek zisku už siedmeho titulu, zanechala sezóna 2020 v Ogierových ústach trpkú príchuť. S kariérou sa nechcel rozlúčiť takto ochudobneným ročníkom. S Toyotou preto predĺžil spoluprácu ešte o jeden rok s tým, že sezóna 2021 už bude preňho definitívne poslednou. Cieľ v nej však bol jasný a opäť ten istý. Zisk titulu. 

8 titulov v troch rôznych autách

A posádka Ogier - Ingrassia to skutočne dokázala. Na poslednom podujatí sezóny 2021 Rally Monza vybojovali svoj ôsmy titul majstrov sveta v rally. Ogier dokázal to, čo všetci považovali za nemožné. Na legendárneho Loeba sa dotiahol na rozdiel jediného titulu. Vyrovnávajúce deviate víťazstvo v šampionáte však už pravdepodobne nepridá. Ogier totiž jasne deklaroval, že tento rok bude jeho poslednou plnohodnotnou sezónou vo WRC. Budúci ročník sa totiž zúčastní len vybraných podujatí a o korunu kráľa rely tak nebude bojovať. Svoje pôsobenie vo WRC však rovnako ako Loeb ukončil na vrchole a to ziskom titulu. Ogier ovládol osem z posledných deviatich ročníkov WRC a to v troch rôznych autách, troch rôznych značiek (VW Polo WRC, Ford Fiesta WRC a Toyota Yaris WRC), čo len dokazuje jeho výnimočnosť. Počas kariéry štartoval na 168 podujatiach MS, pričom až 54 z nich dokázal vyhrať a 91-krát skončil na pódiu. Jeho prvé víťazstvo prišlo v roku 2010 na Rally Portugalsko a nateraz posledné práve v rámci tohtoročnej Rally Monza. Sébastien Ogier tak dal krásnu bodku za priam neuveriteľnou kariérou vo WRC a právom sa môže pyšniť titulom „legenda rally“. 

Neskutočný 8. titul pre dvojicu Ogier - Ingrassia

SKONČÍ OGIER VO WRC, ALEBO ZMENÍ SVOJE ROZHODNUTIE A POKÚSI SA DOROVNAŤ LOEBA?
  • Už definitívne skončí. ( 31% )

     

  • Potiahne ešte jednu celú sezónu. ( 69% )

     

Odpovedalo 16 ľudí