BMW G22, teda dvojdverové kupé a BMW G23, inak povedané odvodená karosárska verzia bez strechy, mali premiéru v polovici roka 2020, takže podľa obvyklých nepísaných pravidiel pre životné cykly automobilov je práve ten správny čas, aby ich nahradili medzigeneračne modernizované verzie.

Prepracované modely od tých súčasných rozoznáte relatívne jednoducho, majú nové svetlá. Predné diódové majú pozmenený svetelný podpis a stretávací i diaľkový režim generuje na každej strane jediný modul LED. Adaptívna verzia je za príplatok a automobilka vám ich nakombinuje s laserovými diódami zadných svetiel, ktoré sme prvýkrát videli na BMW M4 CSL.

Štvorka si zachovala charakteristické veľké obličky, ktorá sú odteraz lemované matným chrómom, s výnimkou verzií M440i a M440d. V ich prípade je rám v lesklej čiernej. V rovnakej úprave je potom i zadný difúzor, ak si objednáte paket M Sport a výrobca súčasne s tým zväčšil priemer výfukových koncoviek z 90 na 100 milimetrov.

To platí pre sériové verzie, s objednávkou výfuku od divízie M Performance budú mať koncovky lichobežníkový tvar a v zozname príplatkov nájdete tiež exteriérový paket M Carbon.

Kupé i kabriolet sú dostupné s desiatimi základnými lakmi. Dva sú obyčajné, zvyšok metalízy. Patria medzi nej aj dva úplne nové metalické odtiene nazvané Cape York Green a Fire Red. Ak si nevyberiete, program Individual vyrieši aj tento problém.

Pomerne zvláštna a v porovnaní s minulosťou neštandardná situácia nastáva v prípade motorov a pohonu. Stále platí, že bežnú štvorku už nekúpite s manuálnou prevodovkou a namiesto nej môžete mať už len osemstupňový automat, po modernizácii však vypadlo aj dosť modelov s pohonom zadných kolies a ostávajú hlavne štvorkolky so systémom xDrive. Neobvyklé je to hlavne v kontexte neustálej snahy znižovať emisie, pretože pohon 4x4 je tom z pohľadu prevádzkovej efektivity samozrejme horšie.

Kvôli spotrebe sú všetky motorizácie – s výnimkou benzínových štvorvalcov – vybavené mild-hybridnou technikou, ak ale hovoríme o kupé, s pohonom zadných kolies dostanete len verzie 420i a 420d. Tá prvá bola kedysi dostupná aj s technikou xDrive, teraz už nie je. Základnú naftu si naopak so štvorkolkou objednať môžete. Háčik je potom v tom, že všetky ostatné benzínové i dieselové agregáty musíte mať už len so systémom 4x4: platí to pre 430i, M440i, 430d aj M440d.

Trochu iná situácia platí pre kabriolet. Benzínové verzie sú na tom rovnako, ale 420d a 430d majú výlučne pohon zadných kolies, takže štvorka s naftovým šesťvalcom a výkonom 286 koní je papierovo úspornejšia ako kupé. M440d Cabrio je opäť xDrive.

Z fotografií je zrejmé, že dizajnéri spolu s konštruktérmi prepracovali tiež interiér. Objavuje sa v ňom nový volant so skosenou spodnou časťou a podsvietenými tlačidlami, štandardom je ambientné osvetlenie s deviatimi farbami, elektricky ovládané i sklopné vonkajšie spätné zrkadlá a infotainment už beží na novom operačnom systéme BMW 8.5 i s navigačným systémom s rozšírenou realitou.

V multimediálnom rozhraní sa po novom objavil tiež takzvaný EfficiencyCoach, teda niečo ako tréner úspornej jazdy. Že sa snaží ušetriť pár kvapiek paliva, asi nie je také výnimočné, neobvyklé ale je, že odosiela dáta o spotrebe do BMW, kde sú porovnávané so spotrebou ostatných vodičov v komunite s porovnateľnými motormi a na základe celkových výsledkov vám potom auto radí, ako jazdiť hospodárnejšie.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

zdroj: BMW