BMW M4 bude po medzigeneračnej modernizácii dostupné v troch výkonových verziách namiesto doterajších dvoch (ak teda nepočítame vrcholné CSL, ktoré stojí bokom). Základom naďalej ostáva trojlitrový radový šesťvalec s výkonom 480 koní, ktorý je a bude ako jediný dostupný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Pohon xDrive v spojení s týmto agregátom nehľadajte, nedostanete ho ani po facelifte.

Motor naladený na 510 koní v kombinácii s výlučne 8stupňovou automatickou prevodovkou tiež ostáva, automobilka ho však už nebude dodávať so systémom xDrive, ale už len s pohonom zadných kolies. Tieto verzie M4 Coupe a Cabrio aj naďalej ponesú označenie Competition.

Novinkou je prevedenie Competition xDrive dostupné pre kupé i kabriolet, ktoré má výkon zvýšený z 510 na 530 koní pri identických 6250 otáčkach za minútu s pomocou úpravy riadiacej jednotky. Hodnota maximálneho krútiaceho momentu 650 newtometrov sa nemení, konštruktéri ale mierne rozšírili hornú hranicu pásma z doterajších 2750 až 5500 ot./min. na 2750 až 5730 otáčok za minútu.

Či uvedené zmeny pôjde poznať za novým skoseným volantom, vám v tejto chvíli od stola nepovieme, ale BMW hovorí o „dokonalejšej a plynulejšej dodávke výkonu“, aj keď sa čas akcelerácie z miesta na stovku nezmenil. Kupé to stále zvládne za 3,5 sekundy a kabriolet potrebuje o dve desatiny sekundy naviac.

Inak všetky verzie M4 (mimo CSL) majú štandardnú maximálnu rýchlosť elektronicky obmedzenú na 250 km/h, ktorú môžete objednávkou paketu M Drive posunúť na hranicu 290 kilometrov za hodinu. A modely s pohonom xDrive je možné využívať buď v režime 4WD Sport, v ktorom elektronika pustí ešte viac výkonu na zadnú nápravu, alebo máte možnosť vypnúť stabilizáciu a jazdiť v režime len s pohonom zadných kolies.

Modernizovaná M4 dostala okrem iného tiež nové typy kovaných kolies s rôznymi priemermi od 18 do 20 palcov, ale autá modelového roka 2024 spoznáte aj podľa upravenej vnútornej grafiky predných diódových svetiel s vertikálnym prvkami denného svietenia. Ak si potom objednáte adaptívne maticové svetlá, automaticky k nim dostanete zadné laserové LED, ktoré sa prvýkrát objavili na M4 CSL.

Len pre kupé bude dostupná príplatková lakovaná grafika na veku batožinového priestoru i kapota motora, pričom objednať si môžete (bez doplatku) tiež oceľovú strechu so strešným oknom namiesto karbónového paketu.

Do kabíny M4 sa dostal už spomínaný skosený volant s červeným pruhom vyznačujúcim stredovú polohu a novinkou je tiež prechod z operačného systému BMW 8.0 na 8.5, takže v aute nájdete veľký zakrivený displej zložený z dvoch obrazoviek s uhlopriečkou 12,3 a 14,9 palca a vylepšené hlasové ovládanie automatickej klimatizácie.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 24 obrázkov

zdroj: BMW