Geely Starray EM-i predviedlo pozoruhodný výkon. Tento čínsky plug-in hybrid zvládol 1056 kilometrov zo Sydney do Melbourne po pobrežnej trase Coastal Drive na jednu nádrž a jedno nabitie.
Dosiahol pri tom priemernú spotrebu len 3,83 litra benzínu na 100 kilometrov, čo je lepší ako továrenský údaj podľa staršej optimistickejšej metodiky NEDC, podľa ktorej toto auto dokáže jazdiť za 4,4 l/100 km.
Toto nemá byť výsledok laboratórnej skúšky
Nemáme presný prehľad o všetkých podobných pokusoch vo svete, ale podľa komisárov Guinnessovej svetovej knihy rekordov, ktorí na túto jazdu dohliadali, je vyššie uvedený výsledok dosť dobrý na zápis v triede plug-in hybridov.
Geely pripomína, že pobrežná cesta medzi hlavnými mestami Nového Južného Walesu a Viktorie bola „špeciálne vybraná pre tento pokus, aby presne odrážala reálne jazdné scenáre“, presnejšie povedané, aby to nebol test na uzatvorenej trati, ale skúška v bežnej premávke.
Má to háčik
Účastníci skúšky natankovali do nádrže 40,38 litra benzínu a následne ju zástupcovia Guinnessovej knihy zapečatili a podobne tomu bolo aj pri nabíjaní, práve v tomto bode je ale menší háčik.
Domáce austrálske médiá pripomínajú, že Geely v tomto teste použilo úplne novú, v Číne len nedávno predstavenú verziu s trakčnou batériou zväčšenou z 18,4 na 29,8 kilowatthodiny. Na tamojšom trhu i v Európe je ale zatiaľ dostupný len model so staršou výbehovou technikou.
Mali by sme pár otázok
Najnovší Starray EM-i modelového roka 2026 je poháňané benzín-elektrickým systémom, ktorému Geely hovorí Thor AI Electric Hybrid 2.0. Pod kapotou má 1,5-litrový benzínový štvorvalec, ktorý v najnovšom prevedení posilnil z 99 na 112 koní a jeho úlohou je buď dobíjať trakčný akumulátor, alebo zásobovať energiou elektromotor s výkonom zvýšeným z 218 na 238 koní.
Čo nám v čínskej správe z austrálskych ciest ešte chýba, sú dva detaily. Tým prvým je, kedy sa auto začne predávať aj na globálnom trhu, na túto otázku však Geely tamojším médiám zatiaľ neodpovedalo. A zaujímalo by nás tiež, aká bola priemerná rýchlosť vozidla na uvedenej trase, čo by nám povedalo viac o tom, na koľko boli podmienky skúšky skutočne reálne.
zdroj: CarExpert














































