Teda minimálne pre Britániu, kde sa Ineos Grenadier 4x4 bude predávať za najmenej 49 tisíc libier, v prepočte 58 430 eur. Počítajte však s tým, že za túto čiastku dostanete maximálne dvojsedadlovú a čiastočne oplechovanú úžitkovú verziu, ktorá má konkurovať modelovému radu Land Rover Defender Commercial.

Ak je to pre vás ďaleko, ale auto vás stále zaujíma, mali by ste vedieť, že sa bude oficiálne predávať aj v susednej ČR. V tomto prípade bola základná cena stanovaná na 1 555 500 Kč, čo je približne 63 tisíc eur a okrem iného dostanete záruku na päť rokov a neobmedzený počet kilometrov a tiež 12 rokov na prehrdzavenie rámového podvozka.

Mníchovské radové šestky

Pokiaľ ide o techniku, „Granátnik“ bude dodávaný s dvomi pohonnými jednotkami. V oboch prípadoch ide o preplňovaný radový šesťvalec s objemom 3,0 l z produkcie nemeckej automobilky BMW, pričom diesel i benzín bude štandardne kombinovaný s osemstupňovou automatickou prevodovkou ZF8HP a samozrejme s pohonom oboch náprav. Bez priplácania máte tiež dvojstupňovú redukčnú prevodovku Tremec s pomerom 2,5:1 a medzinápravovú uzávierku diferenciálu, naopak elektronicky ovládané zamykanie prednej i zadnej rozvodovky je za doplatok.

Zážihový trojliter B58 ponúkne 286 koní a maximálny krútiaci moment 450 newtonmetrov, zatiaľ čo naftová verzia B57 bude mať 249 koní a 550 Nm. Aj keď to v prípade áut tohto typu nie je dôležité, obe verzie nebudú brzdou premávky ani na diaľnici. Ineos s benzínom je napríklad schopný zrýchliť z miesta na 100 km/h za 8,6 sekundy a s naftou sa o desatinku zmestíte do desiatich sekúnd.

Spomínanú úžitkový Grenadier vám poskytne nákladový priestor s objemom 2088 litrov, na jeho ťažné zariadenie môžete pripojiť brzdený príves s hmotnosťou 3500 kg a navijak v prípade väčších problémov v teréne potiahne až 5,5 tony.

Päťsedadlové prevedenie má logicky menší kufor, konkrétne 1152 litrov, aj v tomto prípade však dostanete podvozok so svetlou výškou 264 mm, schopnosť zvládať bez úprav brod s hĺbkou 800 mm a slušné nájazdové uhly, vpredu 35,5 stupňa, vzadu 36,1 stupňa a prechodový je 28,2 stupňa.

Len pre zaujímavosť... klasickými spaľovacími motormi Grenadier nekončí. Ineos uzatvoril zmluvu o spolupráci s kórejským koncernom Hyundai a technici momentálne vyvíjajú elektrickú verziu poháňanú vodíkovým palivovým článkom.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 13 obrázkov

zdroj: Ineos