Existuje kombinácia písmen, ktoré po vyslovení dokážu rozšíriť zreničky a zrýchliť prúdenie benzínu v žilách. Dokáže ale niečo také ostrý hatchback poháňaný elektromotorom?

Túto otázku necháme zatiaľ bez odpovede a namiesto toho sa pozrieme, čím chce nový Peugeot e-208 GTi zaujať.

Kus z Veloce a Scorpionissima

Novinka priamo namierená proti ďalšiemu rýchlemu malému Francúzovi – Alpine A290 – dostala elektromotor s maximálnym výkonom 280 koní a najvyšším krútiacim momentom 345 newtonmetrov. Ak trochu zalovíte v pamäti, možno si spomeniete, že rovnaký motor poháňa tiež Alfu Romeo Junior Veloce a ďalší sesterský model Abarth 600e Scorpionissima.

Francúzskemu derivátu stačí táto technika na zrýchlenie z miesta na stovku (v spojení so samosvorným diferenciálom) za 5,7 sekundy, zatiaľ čo rýchlosť je elektronicky obmedzená na 180 kilometrov za hodinu.

GTi je napájané trakčnou batériou s kapacitou 54 kilowatthodín, ktorá podľa výrobcu a WLTP stačí na dojazd 350 kilometrov. Len pre zaujímavosť, slabším modelom stačí identický akumulátor na 398 až 410 kilometrov.

Články je možné nabíjať maximálnym výkonom 100 kilowattov, naopak z Wallboxu so striedavým prúdom si e-208 GTi dokáže zobrať len 7,4 kW.

Na rozdávanie má nielen výkon

Pohotovostnú hmotnosť Peugeot priamo neuvádza, píše však o pomere 5,7 kg na koňa, takže nové GTi váži nemalých 1596 kilogramov. Len pre porovnanie, minulá generácia 208 GTi s výkonom 200 koní vážila bez eurobalastu 1160 kg, takže ponúkala o čosi horší pomer váhy k výkonu 5,8 kg/k.

Nové auto ale nie je len o výkonoch. Dostalo o 56 mm rozšírený rozchod kolies vpredu a o 27 mm vzadu. Podvozok bol po úpravách, teda výmene tlmičov a pružín za tuhšie jednotky a inštalácii nových hydraulických dorazov, znížený o 30 milimetrov. Vzadu nájdete tiež iný stabilizátor a vozidlo je postavené na 18-palcových hliníkových diskoch s nápisom Peugeot GTi a pneumatikách Michelin Pilot Sport Cup 2.

Výkonnejšie brzdy

Rýchla elektrická 208 dostala zároveň špecifickú kalibráciu stabilizačného programu, ktorý povypína asistenčné systémy, aby ste auto zobrali pod plnú kontrolu napríklad na okruhoch. S jeho krotením vám potom pomôžu 355-milimetrové predné kotúčové brzdy so štvorpiestikovými strmeňmi, zatiaľ čo zadné sú sériové z e-208.

Interiér GTi je návratom k charakteristickej farebnej kombinácii, teda čiernej a červenej. Nechýbajú športové správne kontúrované sedadlá, volant s emblémom a čalúnením kombinujúcim alcantaru s perforovanou kožou.

Sklamaní? Kvôli motoru? Nebuďte... Šéf Peugeotu Alain Favey v rozhovore s britským týždenníkom Autocar priznal, že nevylučujú ani ostré modely poháňané spaľovacími motormi. „e-208 GTi bude začiatok a určite budeme počúvať podnety, respektíve to, čo povedia zákazníci,“ nechal sa počuť Favey.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 11 obrázkov

zdroj: Peugeot