VW Group, Daimler a BMW hlásia poplach. Ich produkcia elektro-áut, ktoré vyrábajú v Číne, zďaleka nedosahuje požadovaný limit. 

Podľa návrhu zákona by mali čínske automobilky dosiahnuť na svojom celkovom ročnom predaji 8 % podiel áut s čisto elektrickým pohonom. Napr. Volkswagen predáva v Číne zo svojej produkcie 41 % vozidiel. S elektrickým pohonom ich je stále iba pár.

Kancelárka Angela Merkelová sa na prvom podujatí pred septembrovými parlamentnými voľbami v nedeľu (13.8.) v Düsseldorfe vyslovila proti povinným kvótam na predaj elektroáut v Nemecku i v Európe. Kvóty presadzuje vo svojom päťbodovom pláne kancelárkin konkurent, sociálny demokrat Martin Schulz.

Koncom augusta by malo čínske ministerstvo priemyslu zverejniť konečný návrh zákona o povinných kvótach elektroáut.

Z neoficiálnych informácií vyplýva, že sa 8 % limit v nasledujúcom roku zachová. V roku 2019 by mal ich podiel vzrásť na 10 % a v nasledujúcom na 12 %. Experti, ktorí poznajú situáciu v čínskych automobilkách, tvrdia, že tie limity na rok 2018 bez problémov splnia.

Nemci sa jednoznačne boja o svoj priemysel. Nedávno uviedli, že zastavenie výroby spaľovacích motorov by im vyrobilo stratu 48 mld. €.  

Zdroj: Teraz