Lancia ešte začiatkom minulej dekády predávala okolo 100 tisíc áut ročne, to však mala v ponuke aspoň štyri modely. Posledných sedem rokov má už len Ypsilon. A je vlastne neuveriteľné, že za prvých osem mesiacov 2022 dokázala speňažiť 27 400 kópií. To je skoro o 1500 kusov viac, ako bola Alfa Romeo schopná predať za celý minulý rok! Tým sa však v Lancii utešovať nemôžu, ak chcú prežiť, potrebujú urobiť oveľa viac.

Prvým krokom k záchrane sa stane nová generácia modelu Ypsilon, ktorá dorazí už o dva roky a v podstate sa stane úplne posledným autom svojej značky s klasickým spaľovacím motorom. Potom budú nasledovať len elektromobily.

Prvou Lanciou na baterky sa stane Aurelia, vlajková loď s potvrdenou dĺžkou 4,6 metra. To nie je samozrejme veľa, hovoríme o aute, ktoré bude o desať centimetrov kratšie ako trojka od BMW. Na rozdiel od mníchovského stroja ale nepôjde o sedan ani kombi, ale Taliani vyrukujú s crossoverom.

Momentálne sa špekuluje, že by novinka mohla svojou siluetou a proporciami pripomínať sesterský Peugeot 408 alebo Citroën C5 X, prípadne chystaný Opel Manta, je ale jasné, že dizajn Lancie bude musieť byť unikátny, aby skutočne zaujal. Práve toto sľubuje šéf štylistického oddelenia Jean-Pierre Ploué, ktorý naznačil, že auto dostane osvetlenú masku chladiča či diódové svetlá pripomínajúce svojim tvarom tie z konceptu Fulvia z roku 2003.

Aurelia patrí historicky k najznámejším modelom Lancie

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Interiér má byť inšpirovaný talianskym luxusným nábytkom. To sa má týkať jednak voľby špičkových materiálov i spracovania. Generálny riaditeľ Lancie – Luca Napolitano – prezradil, že ich referenčnou značkou je Mercedes. Pre pamätníkov bude asi zvláštne a asi i trochu nepochopiteľné, že Taliani budú „len“ sledovať módu namiesto toho, aby sami udávali trend, mnohí zákazníci ale práve toto riešiť nebudú.

Nová Aurelia by mala dostať momentálne najmodernejšiu platformu Stellantisu s označením STLA, ktorá sa pripravuje aj pre Alfu Romeo. Aký má byť medzi nimi potom rozdiel? Kým Alfa má byť športová, elegantná a „atletická“, Lancia pôjde cestou luxusu, štýlu a komfortu.

Predné svetlá novej Aurélie by mali pripomínať tie z konceptu Fulvia (2003).

Do šasi budú integrované batérie s kapacitou buď 87 alebo 104 kWh, pričom väčší akumulátor by mal stačiť na dojazd zhruba 700 kilometrov. Základom sa stane model s jedným motorom a výkonom okolo 150 kW (teda 204 koní), najvýkonnejšia verzia s dvomi elektromotormi má potom atakovať hranicu 330 kW, čo je skoro 450 koní.

Debut Aurelie je naplánovaný na rok 2026, nie je to však jediný elektromobil, na ktorom značka momentálne pracuje. V roku 2028 má totiž doraziť nová Delta, pričom Lancia dostane od Stellantisu desaťročné moratórium, aby dokázala svoju životnosť. Ak sa to nepodarí, definitívne skončí.

Výsledok by mohol vzdialene pripomínať koncept Granturismo z roku 2002.

zdroj: Lancia, Carscoops