Výmena za elektronické ŠPZ-ky? Už sa to dá

Na Slovensku došlo relatívne nedávno k zmene pravidiel pre evidenčné čísla vozidiel vozidiel. Išlo o rôzne byrokratické úpravy, ktoré sú isto relevantné, no v Spojených štátoch sa medzitým ukazujú náznaky skutočne veľkej zmeny. Viaceré štáty USA schválili takzvané digitálne poznávacie značky (na obrázku nižšie) a teraz ich už prvý výrobca automobilov aj v praxi priamo ponúka. K zákazníkom sa tak dostanú ľahšie.

Americká firma Reviver pracuje roky na tom, aby sa jej elektronické EČV (známe ako RPlate) dočkali v USA úspechu. Zdá sa, že teraz by mohol prísť zlomový krok. Ako spoločnosť oznámila v tlačovej správe, uzavrela dohodu so svetoznámou automobilkou Ford. To znamená, že „RPlate“ je momentálne k dispozícii u viac ako 300 predajcov Ford v Arizone, Kalifornii a Michigane – ako oficiálny partnerský produkt v rámci doplnkovej výbavy

Ford sa tak stal prvým výrobcom áut na svete, ktorý má vo svojom portfóliu digitálnu poznávaciu značku. „Sme veľmi hrdí, že sme splnili prísne požiadavky na dodávateľov spoločnosti,“ povedal zakladateľ Reviver Neville Boston a dodal: „Tešíme sa, že do jej ponuky pridáme inovatívnu technológiu digitálnych poznávacích značiek.“

Takto vyzerajú digitálne ŠPZ od spoločnosti Reviver v praxi.

Aké sú výhody digitálnej ŠPZ?

Medzi benefity tabuliek ŠPZ z dielne firmy Reviver patrí možnosť sledovania polohy auta, jednoduchá správa formou online aplikácie, upozornenia na pohyb v reálnom čase, opatrenia proti krádeži a šanca do určitej miery personalizovať poznávaciu značku.

Viaceré z funkcií sú však dostupné iba v rámci plateného predplatného. Ak si chce motorista v USA naplno vyskúšať digitálnu poznávaciu značku, bude musieť zaplatiť 8 dolárov (7,60 eura) mesačne za verziu poháňanú na baterky. V prípade káblovej verzie je poplatkom 10 USD (9,50) mesačne. Pokiaľ zaplatíte za predplatné na rok vopred, získavate zľavu. Úvodná cena digitálnych ŠPZ začína na 599 dolároch, čo je v prepočte približne 569 eur.

Zdroj: inside-digital.de