Puristický základ

Áno, najnovšie pokračovanie kultového typu je kontroverzné. Ale úprimne, čím viac sa na to auto človek pozerá, tým menej mu vadí dizajn. Skôr sa obávam o pomerne vysokú hmotnosť, ktorá môže ovplyvniť obratnosť, akou sa M3 v minulosti pýšila. Začnime teda základným modelom. To je v prípade auta za 85 400 € celkom silné označenie. V tejto verzii máte k dispozícii 353 kW (480 k), krútiaci moment 550 Nm a hlavne 6 stupňovú manuálnu prevodovku. Ide teda o jednoznačnú voľbu puristov. V základe máte k dispozícii 18” čierne kované disky kolies vpredu a 19” disky vzadu. Pre BMW nezvyčajne, za farbu môžete ušetriť. Ak nejde o chybu konfigurátora, až 7 metalízových farieb je k dispozícii bez príplatku. V rámci tradície však ostávam pri základnej Alpine White.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

V interiéri sa nemusíte báť nejakých oplastovaných polovičných obrazoviek, tu dostanete to najlepšie, čo značka pre BMW M3 G80 ponúka. Obmedzená je ich funkcionalita. Nemáte tu parkovaciu kameru alebo rozšírené online funkcie. Takisto vám musí stačiť lesklý obklad, vďaka ktorému interiér pôsobí ako bežná manažérska limuzína. Volant s voličmi M1 a M2 tu však je, rovnako ako M adaptívny podvozok a M Sport diferenciál. Pri parkovaní vám pomôžu aspoň parkovacie senzory. Takže toto je základ za 85 400€.

Príplatky, príplatky a ďalšie príplatky

Ako teda vyzerá vrcholná M3 s každým možným príplatkom. Tu už k názvu pribudlo aj označenie Competition. Za automatickú prevodovku musíte priplatiť 4 090 €, ale okrem 8 stupňového automatu dostanete aj zvýšený výkon. K dispozícii tak máte 375 kW (510 k) a 650 Nm. 100 km/h zvládne táto verzia za 3,9 sekundy. Z ceny 89 450 € sa dá ešte zájsť o poriadny kus ďalej. Tak napríklad v exteriéri. Najdrahšia farba v ponuke je BMW Individual Frozen Brilliant White. Úprimne, v konfigurátore vyzerá takmer identicky ako základná biela, ale verím, že pri osobnom stretnutí by bol rozdiel výraznejší. Pokračujeme 19/20” kovanými diskami kolies. Tie si môžete priplatiť za necelých 3 000 € aj individuálne, alebo máte ešte jednu možnosť.

Balíček M Race Track za bláznivých 16 021 €. V cene malého mestského auta máte jednak kované disky v rozmere 19/20” podľa svojho výberu, karbónové lišty v interiéri, head up displej, režim M Drive Professional, karbónové škrupinové sedadlá a karbón keramické brzdy. Keď už ste zainvestovali do jedného balíčku, bola by škoda nevybrať aj druhý. Balík Innovation pridá takisto head up displej, laserové svetlá, automatické svetlá, ovládanie infotainmentu gestami a aktívny systém udržiavania v jazdných pruhoch spojený s adaptívnym tempomatom. Veľmi lákavý je určite aj vizuálny karbónový balík za 4 858 €. V tomto aute nájdeme aj 360 stupňový kamerový parkovací systém za 1 085 €, audiosystém Harman/Kardon za 568 € alebo aj také drobnosti ako elektrické veko batožinového priestoru (517 €) a M bezpečnostné pásy za 310 €. A to som ani nevymenoval všetko. Jednoducho, v tomto konkrétnom virtuálnom kúsku je doplnková výbava za 30 044 €.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Výsledná cenovka teda vyletela na 125 503 € s DPH. To je už poriadny balík peňazí a dá sa očakávať, že s toľkým množstvom komfortnej výbavy zrejme ešte viac stúpla aj hmotnosť. Nie každý však potrebuje pilovať ideálnu stopu na okreskách a nebol by som prekvapený, keby sa predalo viac takýchto bohato vybavených BMW M3, než puristickej základnej verzie. A ako by ste svoju M3 konfigurovali vy? Dajte vedieť v diskusii.