Ak si spomeniete, kde bola Lancia pred pár rokmi, je to skoro malý zázrak. Stellantis sa skutočne pustil do obnovy značky a práve preto, čo firme hrozilo, nám v zásade ani neprekáža, že máme pred sebou prepracovaný Peugeot 208 či Opel Corsa.

Lancia totiž bolo schopná nadeliť novej generácii Ypsilonu vlastnú prednú i zadnú časť karosérie a navyše aj z väčšej časti originálny interiér. A snaha o odlíšenie pokračuje ďalej. Aktuálne práve produkčnou športovou verziou HF.

Na uvedenie na trh si budete musieť ešte chvíľu počkať. Lancia oznámila, že HF bude dostupné od mája 2025, a preto zatiaľ nemáme k dispozícii ani všetky technické parametre. Pár zaujímavých a podstatných detailov ale Taliani zverejnili.

Ypsilon HF dostane jeden elektromotor poháňajúci prednú nápravu, ktorý bude naladený na 240 koní. Táto technika bude stačiť k tomu, aby ostré batériové mini zrýchlilo z miesta na stovku za 5,8 sekundy, čo je mimochodom čas na úrovni slávnej Delty HF Integrale Evo zo začiatku 90. rokov.

Aby podvozok auta ľahšie znášal vyššie výkony, má znížené odpruženie, väčší rozchod kolies na oboch nápravách či širšie pneumatiky vo vytiahnutých blatníkoch, konkrétne čísla pre vás ale momentálne nemáme.

Podobne sme na tom s informáciami aj v prípade súťažnej Lancie Ypsilon Rally 4 HF. Ako naznačuje jej označenie, mieri do triedy R4, v ktorej chce zaujať 1,2-litrovým preplňovaným trojvalcom vyladeným na zaujímavých 212 koní. O prenos na prednú nápravu sa postará päťstupňová manuálna prevodovka v kombinácii s mechanickým samosvorným diferenciálom.

Konkrétny termín uvedenia súťažnej verzie automobilka ešte neprezradila, vieme však, že to nie sú posledné Lancie s dodatkom HF. Firma už potvrdila, že tieto dve písmená sa objavia tiež na vyladených chystaných sériových modeloch Gamma a Delta, teda na crossoveri a budúcom novom hatchbacku.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

zdroj: Lancia