Vážne netušíme, čo si o tom myslieť, ale toto je ďalšia „svetová“ premiéra automobilu z dielní koncernu Stellantis, ktorá vyzerá, ako keby sa tvorcovia za výsledný produkt hanbili...

Dobre, nová Lancia Ypsilon nie je v skutočnosti také zemetrasenie, ako si mohol niekto myslieť z predchádzajúcich vyhlásení zástupcov značky. Reálne nejde o kompletne nové auto, ale hatchback postavený na základoch Peugeotu 208 a Opelu Corsa, ale vadí to niečomu? Lancia je späť. Má nový produkt, zase by sa mala predávať po celej Európe a automobil má minimálne veľmi originálne detaily, aj keď preberá koncernový hardware.

Zadné svetlá odkazujú na slávny Stratos, predná časť Ypsilonu má nezameniteľný svetelný podpis skríženými pásmi LED a v interiéri sa snaží do triedy malých áut opäť priniesť lepšie než obyčajné materiály i spracovanie.

Aj preto nedáva opatrné odhalenie auta s pár fotografiami a krátkym videom príliš zmysel. Samozrejme je jasné, že Lanciu zachránili samotní Taliani tým, že kupovali jej posledný model – starý Ypsilon – aj v časoch, keď to so značkou nevyzeralo dobre. Týmto pohľadom premiéru orientovanú na domáce publikum chápeme. Ale ani ono nedostalo v podstate žiadne technické informácie.

Automobilka akurát oznámila, že toho prezradí viac 14. februára, že nová limitovaná edícia Ypsilon Cassina má len elektrický pohon, podľa WLTP má dojazd od 394 do 403 kilometrov a vznikne ich 1906 kusov (na počesť roku založenia značky). A teda poznáme ešte i spotrebu 14,3 až 14,6 kilowatthodiny na 100 km.

To sú čísla veľmi blízke spomínanému Peugeotu 208, preto predpokladáme, že aj malá Lancia dostane elektromotor s výkonom 156 koní, krútiacim momentom 270 Nm a trakčnú batériu s celkovou kapacitou 54 kWh. Táto zostava by jej mala stačiť na zrýchlenie z miesta na stovku pod 9 sekúnd a maximálnu elektronicky obmedzenú rýchlosť 150 kilometrov za hodinu.

Zatiaľ netušíme, či sa aj do luxusnejšie orientovaného Ypsilonu dostane slabší nový hybrid 100 e-DSC6 s motorom 1.2 Turbo a šesťstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou s integrovaným elektromotorom. S takmer istotou ale bude Lanciu poháňať silnejšie prevedenie identickej techniky, ktoré má 136 koní, systémový krútiaci moment 230 newtonmetrov a zvládne šprint z 0 na 100 km/h za 9,8 sekundy a má maximálku 200 km/h.

Zo záberov interiéru je tiež vidieť, že si v Lancii dali celkom záležať na prepracovaní grafiky displejov tak, aby nepripomínali sesterské značky, a to sa týka tiež celkového dizajnu kabíny. Malý okrúhly stolček s integrovaným indukčným nabíjaním či multimediálny systém SALA (Sound Air Light Augmentation) sme už spomínali minule, tentokrát nás zase zaujalo čalúnenie pripomínajúce zamat alebo štartovacie tlačidlo premiestnené na stredový tunel.

Ceny Lancie Ypsilon v tejto chvíli nepoznáme. Talianska značky ich zatiaľ neprezradila ani domácim. Predpokladáme ale, že by mali byť o niečo vyššie ako ekvivalentné elektrické modely Peugeot E-208 a Opel Corsa Electric, ktoré s výkonnejším 156-koňovým elektromotorom stoja 37 590 eur, respektíve 33 990 eur.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 11 obrázkov

zdroj: Lancia