Nemci nám opäť dávkujú informácie o chystanej novinke po čajových lyžičkách, takže poriadnych informácií, respektíve konkrétnych faktov máme len minimum. Keď nič iného, aspoň nám novú M5 Touring ukázali celú a nie len jej useknutý zadok ako naposledy.

Podľa oficiálnej stránky športovej divízie BMW M GmbH dorazí ostré kombi v roku 2024, je ale možné, že nám jeho finálnu podobu bez maskovacej fólie automobilka odhalí o niečo skôr.

BMW sa netají tým, že aj športové oddelenie postupuje smerom k elektrifikácii a v priebehu pár rokov predstaví čisto batériové plnohodnotné „eMká“ (kam i5 M60 stále nepatrí), ten čas ale ešte nenastal.

Medzistupňom bude práve nová M5, ktorá benzín-elektrickým pohonom vytvorí most medzi súčasnou M2, posledným novým „eMkom“ s čisto spaľovacím agregátom a budúcimi iM3 či iM5, ktoré budú s veľkou pravdepodobnosťou poháňané až štyrmi elektromotormi.

Pod kapotou nová S68

Naproti tomu nová M5 si podrží dvakrát preplňovaný osemvalec s objemom 4,4 litra, nie však S63 z predchádzajúcej generácie, ale novú verziu S68, ktorá pracuje v BMW XM alebo X7 M60i. Konkrétny výkon je momentálne vo hviezdach, v Alpinách však môže mať až 621 koní.

V základnej M5/M5 Touring bude pravdepodobne o niečo slabšie prevedenie, odhadom okolo 585 až 600 koní, pretože V8 bude samozrejme asistovať elektromotor. V XM má 197 koní a systémový výkon vďaka tomu poskočil vo variante Red Label na 748 koní a kombinovaných 1000 Nm.

To sú čísla, na ktoré by sa mohol dostať aj Touring, pričom dynamikou by sa auto malo dostať na úroveň posledných M5 Competition a M5 CS, ktoré zvládli šprint z miesta na stovku za 3,3, respektíve 3,0 sekundy a ich maximálna rýchlosť bola v závislosti na konkrétnej verzii obmedzená na 250 až 305 kilometrov za hodinu.

zdroj: BMW M