Lancia si vo svojej novodobej histórii cestu na slovenský trh zatiaľ nenašla, to ale neznamená, že budeme ignorovať tých z vás, ktorí sa o jednu z najslávnejších (dnes ale nie práve najzdravších) talianskych značiek zaujímajú.
Novú generáciu Ypsilonu (blízku príbuznú Opelu Corsa či Peugeotu 208) sme vám predstavovali priebežne, preto nevynecháme ani najnovšie športové prevedenie s tradičným dodatkom HF.
S Torsenom na prednej náprave
Rovnako ako Abarth 600e či Alfa Junior Veloce, aj Ypsilon HF nakoniec dostal výkonnejšiu verziu elektromotora naladeného na 280 koní a 345 newtonmetrov. Malý hatchback je vďaka tomu schopný vystreliť z miesta na stovku za 5,6 sekundy a rozbehnúť sa na elektronicky obmedzených 180 kilometrov za hodinu.
Elektrickej jednotke pomáha s prenosom výkonu na asfalt mechanický samosvorný diferenciál typu Torsen, to však nie je jediná úprava malej ostrej Lancie.
Nový podvozok i brzdy
Novinka je vybavená brzdovým systémom Alcon s 355-milimetrovými kotúčmi vpredu v kombinácii so štvorpiestikovými strmeňmi. Pôvodne komfortný podvozok bol s ohľadom na výkony vylepšený o 67 % tuhším odpružením, pričom tuhosť zadného skrutného stabilizátora bola zvýšená dokonca o 153 %.
Pohonnú jednotku zásobuje energiou trakčná batéria s kapacitou 54 kilowatthodín, ktorá podľa WLTP zabezpečí dojazd na úrovni 370 kilometrov.
Nevonia vám elektrina?
V prípade, že vám nevyhovuje elektrický pohon, plnohodnotnú benzínovú alternatívu – žiaľ – nedostanete. Lancia síce má k dispozícii trojvalec 1.2 Turbo naladený na 145 koní a 240 Nm a dokonca verziu schopnú vyprodukovať 212 koní, tie sú však určené výlučne pre súťažné stroje Ypsilon HF Racing, respektíve Ypsilon Rally 4 HF.
O možnosť objednať si benzín s dodatkom HF však zákazníci úplne neprišli, len budete musieť brať aj dodatok „Line“, čo znamená, že dostanete hlavne vizuálne úpravy. Trojvalec s elektrifikovanou šesťstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou má v tomto prípade 110 koní, stovku zdolá za 9,3 sekundy a zvládne maximálnych 190 kilometrov za hodinu.
Za nákupom musíte za hranice
HF Line sa od bežných verzií odlišuje špecifickými 17-palcovými diskami, lepšími prednými sedadlami s kontrastným prešívaním, športovým volantom čalúneným perforovanou kožou, hliníkovými pedálmi a ďalšími drobnosťami.
Slovenské ceny Lancie Ypsilon HF a HL Line pre vás logicky nemáme a nevieme ani o tom, že by sa značka k nám chystala. To ale neznamená, že si ju nemôžete objednať na niektorom z iných európskych trhov, kde je dostupná... v Nemecku či od domácich talianskych predajcov. Práve tam HF Line začína na hranici 22 450 eur, elektrická HF cenovku zatiaľ nemá, ale lacná nebude, pretože slabší 156-koňový batériový model HF Line Electric začína na hranici 31 900 eur.
zdroj: Lancia