Tie pochybnosti o mene pochopiteľne existujú z rôznych dôvodov, faktom ale je, že Vision O je podstatne väčší ako súčasná Octavia Combi a približuje sa skôr ešte väčšiemu Superbu. Koncept má dĺžku 4850 mm, takže za vlajkovou loďou zaostáva len zhruba o 5 centimetrov. Šírka auta je 1900 mm a výška tiež rovných 1500 mm.

Automobilka pre koncept uvádza objem batožinového priestoru 650 litrov, čo je o 10 l viac ako má spomínaná Octavia. Po sklopení zadných sedadiel je možné vytvoriť kufor s objemom až 1700 litrov.

Stále Modern Solid, len po evolúcii

Asi najvýraznejšou časťou mladoboleslavskej novinky je v tejto chvíli dizajn. Nič podobné sme od českej značky zatiaľ nevideli, aj keď tento návrh firma zaraďuje pod dávno známy štylistický smer Modern Solid.

Trochu prekvapivé je, že v prednej časti sa nakoniec neobjavili svetlá v tvare písmena T, ktoré Škoda istý čas avizovala. Ale nájdete ich vzadu, takže tohto prvku sa vývojové oddelenie evidentne nevzdáva.

Diktát aerodynamiky

Veľký dôraz bol kladený na čo najnižší aerodynamický odpor. Auto má prakticky kompletne zakrytú prednú časť, boky vyhladili zapustené kľučky dverí a zadné partie zdobia ostré zlomy, na ktorých sa má prúd vzduchu čo najrýchlejšie a najefektívnejšie odtrhnúť tak, aby nezvyšoval odpory.

Ak čakáte detaily o použitých elektromotoroch či batérií, sklameme vás. Škoda nič z toho neprezradila.

Ďalší veľký displej pod oknom

O niečo viac informácií ale poskytla v prípade interiéru či systémov infotainmentu. Podobne ako v BMW, aj Vision O má pod hranou čelného okna veľký úzky displej so šírkou až 1,2 metra! Škoda mu hovorí Horizon Display a ako v iX3, aj tu je zapustený priamo do palubnej dosky.

Toto zobrazenie dát dopĺňa druhá horizontálne orientovaná dotyková obrazovka a Škoda dodáva, že v rámci infotainmentu pracuje umelá inteligencia s menom Laura a že koncept bol navrhnutý tak, aby využíval pokročilé funkcie autonómneho riadenia.

K praktickým zaujímavostiam štúdie patrí napríklad integrovaná chladička, prenosný bluetooth reproduktor, čistič dotykovej obrazovky, špeciálny úložný priestor na nabíjacie káble v batožinovom priestore alebo magnetické indukčné nabíjacie podložky.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 17 obrázkov

zdroj: Škoda