Ak je BMW v niečom od éry Banglových modelov v niečom dobré, tak je to jeho umenie znepriateliť si skalné jadro priaznivcov občas skutočne zvláštnymi experimentami v oblasti štylistiky. Platí to špeciálne pre dizajn aktuálnych modelov, ako sú napríklad SUV XM a iX, ale návrhári nemajú problém pichnúť do osieho hniezda ani takými klasikami, ako je M3/M4 či BMW radu 7.

Čisto komerčným pohľadom sú tieto ostré „stimulácie“ klientely zjavne funkčné, automobilka má stále vynikajúce obchodné výsledky, čo len dokazuje, že aj keď s jej smerovaním nesúhlasíte, niečo robí dobre. A je zjavné, že nad svojimi výtvormi stále premýšľa a v prípade, že je to nutné, dokáže i ubrať.

Štylisti zaradili spiatočku

To je i prípad novej päťky, teda za predpokladu, že sa nepozeráme na nejaký premyslený podvrh. Chceme tým povedať, že automobil na obrázku minimálne zozadu nepôsobí kontroverzne ani náhodou. Naopak, evidentne ctí minulé generácie radu 5 a dokonca by sa dalo povedať, že je istým spôsobom konzervatívny.

Podobnosť s novou sedmičkou (G70) je tu trochu prítomná, ale celá zadná časť zďaleka nepôsobí tak mohutne. Na boku pravého zadného stĺpika sa navyše rysuje viditeľná Hofmeisterova krivka, ktorú napríklad na štvorke kupé nenájdete.

Dáva tým BMW najavo, že sa obáva straty tradicionalistických zákazníkov? Možno, trochu... Skôr to ale naznačuje, že má dobre načítané ich preferencie a tomu prispôsobilo i dizajn. Samozrejme bude tiež záležať, ako sa štylistickému oddeleniu podarilo navrhnúť predné partie a zladiť všetko dohromady a dobrou správou je, že na výsledok dlho čakať nemusíme. Svetová premiéra novej päťky prebehne už o necelý mesiac, v stredu, 24. mája.