Tipli ste si pri pohľade zozadu, na akých základoch je novinka postavená? Práve z tohto uhla je to totiž kvôli výmene zdvojených kruhových svetiel za diódové pásiky a odstránení zadného okna najmenej zrejmé, teoreticky je však možné určiť darcu orgánov podľa zadných blatníkov či pozície koncoviek výfukového systému.

Toto samozrejme nie je skúška vašich znalostí, berte to len ako poznámku pod čiarou, a my len dodáme, že SP48 Unica (taliansky len, iba ale tiež výhradný či unikátny) vychádza Ferrari F8 Tributo.

K jeho technike automobilka nepovedala ani slovo, budeme preto predpokladať, že je novinka aj v tomto prípade poháňaná vidlicovou V8 s uhlom rozovretia valcov 90 stupňov a objemom 3,9 litra, ktorý zásobujú dve turbodúchadlá.

Znamená to tiež, že uprostred pozdĺžne umiestnený motor má pri kompresnom pomere 9,6:1 maximálny výkon 720 koní pri 7000 otáčkach za minútu a produkuje krútiaci moment až 770 newtonmetrov.

Ferrari dodáva, že sa jeho zamestnanci štylistického centra nechali inšpirovať pri návrhu niektorých detailov modelom Roma, čo platí okrem iného pre predné i zadné svetlá. Prepracovaná bola tiež predná maska, trochu nižšie boli posadené i bočné nasávacie otvory a keď začnete porovnávať detailnejšie, zistíte, že na aute neostal žiadny pôvodný vonkajší panel.

Pozoruhodné na tejto „prestavbe“ je to, že auto dostalo nielen nový kabát, ale technici v spolupráci s dizajnérmi vylepšili i aerodynamiku, takže Unica má o dvanásť percent nižší odpor vzduchu. Interiér je takmer zhodný s modelom F8, pred spolujazdcom sa však objavil štítok s nápisom SP48 Unica a prepracované boli tiež sedadlá, ktoré dostali čalúnenie laserom perforovanou alcantarou.

Cenovkou či menom majiteľa súžiť nemôžeme. Ferrari je logicky diskrétne a viete ako to vo svete horných desať tisíc chodí? Hovorí sa, že ak sa pýtate na potrebnú čiastku, s najväčšou pravdepodobnosťou ňou aj tak nedisponujete.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 14 obrázkov

zdroj: Ferrari