Začnime tým, že si čínsku päťdverovú novinku najprv trochu zaškatuľkujeme. Je dlhá 4287 mm, šíroká 1836 mm, vysoká 1504 mm a nápravy má od seba 2705 mm. To znamená, že je o pár centimetrov väčšia ako konkurenčný Volkswagen ID. 3, má o šesť kratší rázvor a je zároveň o niečo nižšia.

MG sa k nižšej stavbe dopracovali novou, takzvanou modulárnou škálovateľnou platformou (MSP). Je určená pre rôzne typy áut, môže mať rázvor od 2650 do 3100 mm, kapacitu akumulátorov v rozmedzí od 40 do 150 kWh a v základe má poháňané zadné kolesá. Využíva tiež 400-voltovú architektúru, je však možné urobiť upgrade na 800 V a tým zvýšiť výkon nabíjania a zároveň skrátiť čas pripojenia k zásuvke. Jej výhodou je v MG 4 okrem iného aj fakt, že batériový paket má výšku len 110 mm, takže karoséria nemusí byť zbytočne vysoká.

Hmotnosť „Štvorky“ výrobca neuvádza, ale bude dostupná s dvomi batériovými paketmi. Menší má kapacitu 51 kWh, väčší 64 kWh, čo je ekvivalent približne 20, respektíve 25 litrov benzínu. Podľa metodiky WLTP to stačí na dojazd 350 až 450 kilometrov a MG dodáva, že články umiestnilo tak, aby mal elektromobil ideálne rozloženie váhy medzi nápravami v pomere 50:50.

V závislosti na použitých akumulátoroch sa bude odlišovať i výkon. S menším paketom sa spája elektromotor ponúkajúci 125 kW, teda 170 koní, s väčším jednotka naladená na 150 kW, inak povedané 204 koní. Silnejšie prevedenie zvládne akceleráciu z miesta na 100 km/h za „menej ako osem sekúnd“, maximálna rýchlosť je obmedzená na 160 kilometrov za hodinu.

V pláne je tiež výkonnejší model s pohonom oboch náprav. Podľa britského týždenníku Autocaru by mohol mať až 450 koní a stovku pokoriť za 3,8 sekundy.

MG hovorí, že sú „vo finálnej fáze testovania“, pričom auto dorazí na trh v koncom roka 2022. Hovorí sa predovšetkým o Británii, ale maskované testovacie prototypy sú registrované v susednej Českej republike a je preto viac ako pravdepodobné, že nový MG 4 dorazí aj na Slovensko. Či uspeje, záleží na jeho cene. Tú momentálne nepoznáme, hádame ale, že z nej Volkswagen nebude mať radosť.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

zdroj: MG