Nový preplňovaný benzínový štvorvalec s priamym vstrekovaním sa vyznačuje vyšším výkonom, nižšou spotrebou a lepším vzťahom s prírodou. Motor nesie označenie SIDI (Spark Ignition Direct Injection) ECOTEC. Z objemu 1598 cm3 konštruktéri dostali výkon 147 kW (200 k) pri 4700 otáčkach. Maximálny krútiaci moment 300 Nm je dostupný už pri 1 700 otáčkach. Dôraz sa údajne kládol najmä na krútiaci moment. 187,5 Nm na liter objemu je celkom slušný výsledok.

“Náš nový motor 1,6 litra s priamym vstrekovaním benzínu je skutočným gigantom z hľadiska krútiaceho momentu. Jeho výkon má veľmi plynulý a priaznivý priebeh,” povedal Thomas Johnen, riaditeľ pre benzínové motory Opel.

Nový motor na zaútočí najmä vysokým krútiacim momentom a tichým chodom.

Nový motor zaútočí najmä vysokým krútiacim momentom a tichým chodom.

Preplňovaný štvorvalec s výkonom 147 kW (200 k) a maximálnym krútiacim momentom 300 Nm v porovnaní s predchodcom sľubuje nižšiu spotrebu o 13%.

Okrem toho bude v ponuke ešte šesť slabších verzií. Zaujímavé je porovnanie novinky s aktuálnou preplňovanou jednašestkou. Opel tvrdí, že spotreba a emisie CO2 klesli o 13%. To zatiaľ nevieme ani potvrdiť, ani vyvrátiť. Novinka je oproti svojmu predchodcovi silnejšia o 15 kW (20 k) a má vyšší krútiaci moment o 70 Nm. K znižovaniu spotreby prispieva aj dnes už štandardný systém Štart/Stop.

Opel uviedol benzínový motor s priamym vstrekovaním po prvý raz v roku 2003. V roku 2007 dostal otvorený Opel GT preplňovaný agregát s objemom 2,0 litra s výkonom 194 kW (264 k). Aktuálne môžeme najnovšiu verziu motora so silou 206 kW (280 k) v nájsť Astre OPC.

Ofenzíva nových motorov začína práve včas. Opel totiž v roku 2014 plánuje predstaviť celkovo 6 nových typov. Výroba nového štvorvalca sa začne už koncom tohto roka v maďarskom Szentgottharde.