Ak si môžeme dovoliť názor, logo Opelu zmeny v kontexte dnešného trendu zjednodušovania nepotrebovalo. Bolo prosté, ľahko rozpoznateľné, v predstihu dvojrozmerné, skrátka... moderné v duchu dnešnej doby ešte skôr, ako to bolo cool. V Rüsselsheim, respektíve asi skôr vo vedení koncernu Stellantis to však videli inak.

Práve preto Opel aktuálne pyšne prezentuje nové logo. Z diaľky je to stále starý dobrý blesk, zblízka ale nie je možné prehliadnuť, že je niečo inak.

Znázornenie samotného blesku už nie je plynulé, jednoliate, ale dizajnéri sa rozhodli rozseknúť ho na dva samostatné, symetricky tvarované útvary. Opel hovorí, že sa nový „Blitz“ objaví na jeho autách od roku 2024 a dodáva, že „blesk bude aj naďalej úzko spojený s elektrinou“ a navyše „ideálne symbolizuje prístup automobilky k ére elektromobility“.

Automobilka samozrejme nezabudla pripomenúť, že sa chce stať čisto elektrickou značkou už od roku 2028. Inak povedané – o zhruba päť rokov si už nekúpite žiadny Opel poháňaný spaľovacím motorom.

Samotný blesk automobilka pritom nepoužíva tak dlho, ako si mnohí myslia. Zo začiatku firma používala štylizované iniciály zakladateľa Adama Opela, začiatkom 20. storočia prešla na nápis Opel, aby ho v roku 1937 vystriedala štylizovaná vzducholoď Zeppelin.

Tá sa udržala až do začiatku 60. rokov, pričom práve v tomto období sa na kapotách prvýkrát objavuje Blesk, ako odkaz na model Blitz. V roku 1964 automobilka logo zjednodušila a blesku dala punc oficiality, odvtedy ho však stihla vo väčšom či menšom rozsahu revidovať už sedemkrát.

Naposledy sa tak stalo v roku 2021, keď dizajnéri použili tenšiu kružnicu a pod logo opäť vrátili nápis Opel, takže 60. výročie blesku automobilka oslávi už ôsmym (!) novým znakom. Najviac zmien pritom registrujeme v priebehu zhruba posledných dvoch dekád – v rokoch 2002, 2007, 2009, 2017, 2021 a aktuálne, s platnosťou od 2024.

zdroj: Opel, Stellantis