Možno sa vám zdá nadšenie zo štvorvalca pod kapotou Fabie trochu prehnané a fakt, že príde dynamicky ladená Fabia 1.5 TSI EVO, rozhodne nepovažujte za samozrejmosť. Vzhľadom na obrovský tlak na emisie, zameranie mladoboleslavskej automobilky na objemové verzie jednotlivých modelových radov a ústup od spaľovacích motorov je v podstate zázrak, že sa do Fabie rozhodli montovať aj veľký štvorvalec. Znamená to totiž dve veci – že z konštrukčného hľadiska je Škoda Fabia IV naozaj prispôsobená na priečnu montáž veľkého motora (jej motorový priestor je už pravdepodobne predpripravený aj na montáž hybridných pohonov) a po druhé to ukazuje, že Škoda nemá až tak zviazané ruky a môže sa s Fabiou opäť vrátiť do vôd, v ktorých kedysi operovala s verziami RS. Aj keď doba sa mení a na RS so silným benzínovým motorom a manuálnou môžeme samozrejme zabudnúť. Spomínaný štvorvalec s výkonom 150 koní dostane výlučne dvojspojkovú prevodovku 7-DSG a systém vypínania dvoch vnútorných valcov pri zníženej záťaži. Ako to bude v praxi s jeho spoľahlivosťou uvidíme, ale vzhľadom na skutočnosť, že túto technológiu už koncern VW nejaký čas používa a doladil ju na akceptovateľnú úroveň, mohlo by to byť dobré.  

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Atmosférický motor stále žije

Ďalšou výbornou správou je, že konštruktéri pretlačili prísnymi emisnými normami aj atmosférický trojvalec 1.0 MPI EVO.  Škoda Fabia IV ho ponúkne v dvoch výkonových verziách (48 kW/65 k a 59 kW/80 k). A aj keď rozhodne nepôjde o trhača asfaltu ani šampióna ľavého pruhu diaľnice (max. krútiaci moment má stále len 95 Nm), ako auto do mesta na nákupy, rozvoz detí do školy a pohotovostný „povoz“ k doktorovi je to ideálna voľba.

Pre náročnejších bude v ponuke aj prepĺňaný trojvalec 1.0 TSI EVO s výkonmi 70 kW/95 k a 81 kW/110 k. Silnejšia verzia bude k dispozícii aj s príplatkovou dvojspojkovou prevodovkou 7- DSG.

Motory – Škoda Fabia IV

1.0 MPI EVO
R3, 48 kW/65k, 95 Nm, prevodovka 5M
1.0 MPI EVO
R3, 59 kW/80 k, 95 Nm, prevodovka 5M
1.0 TSI EVO
R3, 70 kW/95 k, 175 Nm, prevodovka 5M
1.0 TSI EVO
R3, 81 kW/110 k, 200 Nm, prevodovka 6M, 7-DSG
1.5 TSI EVO
R4, 110 kW/150 k, 250 Nm, prevodovka 7-DSG

13 nových Simply Clever riešení

Automobilka je patrične hrdá aj na svoje Simply Clever riešenia. Škoda Fabia IV ich údajne celkovo ponúkne až 43, z toho 13 bude úplne nových. Vyzdvihuje najmä USB-C konektor na vnútornom spätnom zrkadle slúžiaci na pripojenie kamery na čelnom skle, ich zoznam je však rozsiahlejší. Mladá Boleslav upriamuje pozornosť najmä na tieto z nich:

- Sklopné operadlo sedadla spolujazdca
- Dve odkladacie vrecká na mobilné telefóny na zadnej strane operadiel predných sedadiel
- Multifunkčné vrecko
- USB-C konektor vo vnútornom spätnom zrkadle
- Skladacia pružná odkladacia schránka v batožinovom priestore*
- Zadná čítacia lampička ovládaná z predných sedadiel
- Odnímateľný držiak nápojov
- Dva háčiky na prichytenie oka systému TopTether v batožinovom priestore
- Držiak kariet a pier v odkladacej schránke pred radiacou pákou*
- Držiak kariet a mincí vo veku odkladacej schránky pred spolujazdcom
- Odkladacia schránka umiestnená v tuneli pred zadnými sedadlami, vrátane držiakov nápojov*
- Odnímateľná slnečná clona pre panoramatickú strechu*
- Ochranný kryt nákladovej hrany

zdroj: Škoda Auto