Jaguar XJ13

Mohol to byť prvý superšport s motorom uprostred, lenže nakoniec si prvenstvo uchmatla Lamborghini Miura a zopár prerobených civilných verzií Fordu GT40. Projekt s 5,0-litrovou V12 skončil len ako prototyp. Ten v roku 1971 ťažko havaroval a po komplexnej renovácii je dnes uložený v britskom automobilovom múzeu v Gaydone.

Alfa Romeo Carabo

Netrápte sa, ak ste o podobnom aute nepočuli. Tento taliansky superšport bol odvodený od Alfy Romeo 33 Stradale a používal vidlicový dvojlitrový osemvalec uložený pred zadnou nápravou. Tomuto projektu môžeme vďačiť za priestorovo úsporné výklopné dvere, ktoré si neskôr našli cestu do mnohých modelov, napríklad Lamborghini.

Mercedes-Benz C111

O tomto aute ste už možno počuli. Niekoľko kusov dostalo Wankel (aby sa Mercedes presvedčil, že tadiaľto cesta nevedie), následne dostalo vznetový turbodiesel, s ktorým vytvorilo niekoľko rýchlostných rekordov na talianskej trati v Nardò. Ešte neskôr dostali niektoré verzie prototypom zážihové 3,5-litrové V8. Do sériovej výroby sa však pôvodný, ani nasledujúce odvodené koncepty nedostali.

Ferrari Modulo

Asi jedno z najviac futuristických áut z Maranella. Začalo ako jedno z 25 pretekárskych 512 S, následne ho získalo štylistické centrum Pininfarina. Extrémne nízka klinovitá karoséria zakrývala všetky kolesá a miesto dverí malo len posuvný sklenený panel.

Ford GT70

Nie, to nie preklep. Žiadne GT40, skutočne ide o GT70. Po výhre v Le Mans Ford radikálne zmenil stratégiu a miesto V8 použil 1,6-litrový štvorvalec z Escortu RS alebo V6 z Capri RS2600. Na Rally Ronde Cevenole v 1971 však nebol príliš spoľahlivý a po výrobe šiestich kusov bol celý projekt zrušený.

Peugeot Quasar

Bol to prvý koncept od Peugeotu a zdieľal mnoho komponentov modelom 205 Turbo 16. Dostal v strede uložený 1,8-litrový preplňovaný štvorvalec s výkonom 441 kW (600 k). Karoséria Quasaru bola čiastočne vyrobená z kevlaru a karbónu. Aktuálne sa koncept nachádza v Peugeot Adventure múzeu v Sochaux.

Lamborghini Estoque

Mala to byť konkurencia pre štvordverovú Panameru. Limuzína dostala 5,2-litrovú V10 z Gallarda a názov bol odvodený od matadorovho meča, ktorý sa používa na zabíjanie býkov v koride. Lamborghini patrilo v čase premiéry koncernu VW, teda rovnako ako Porsche so svojou práve predstavenou Panamerou. Môžeme len hádať, či Nemci skutočne namydlili Talianom schody.