Sériová podoba hatchbacku iK-2 príde na trh už o rok. V ponuke bude aj hybridná verzia.
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Štúdia iK-2 je postavená na novej platforme, ktorá by mala priniesť úsporu hmotnosti pri väčšej tuhosti. Dizajnový jazyk hatchbacku výrobca označil Liquid Flow a ako názov napovedá má evokovať prúdiacu kvapalinu. iK-2 má rázvor (2 520 mm), čo je až o 90 mm viac ako súčasný Swift. To jasne posunie auto o triedu vyššie a prinesie viac priestoru pre posádku vzadu. Koncept má pod kapotou prepĺňaný benzínový trojvalec 1,0 BOOSTERJET. Jeho výkon zatiaľ automobilka nezverejnila. No určite to nebude jediný agregát pre produkčnú verziu. Sériová podoba by mala doraziť do Európy už začiatkom roka 2016 a v ponuke sa objaví aj ako hybrid. V Suzuki ho nazývajú SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) a nemal by autu príliš pridať na váhe. Pôjde o systém, ktorý poháňa druhú štúdiu s názvom iM-4

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Podobnosť s Jimny

Koncept malého terénneho auta svojim dizajnom odkazuje na históriu značky, ale nájdeme v ňom aj prvky, ktoré ho spájajú so súčasným Jimnym. Napríklad tvar predných svetiel. Jednoliaty vzhľad presklených plôch a tvar C-stĺpika, ktoré spolu pripomínajú prilbu. Koncept iM-4 je postavený na 18" kolesách v rohoch karosérie. Využíva pritom rovnakú platformu ako iK-2. Suzuki o nej však zatiaľ veľa detailov nezverejnilo. Na pohon štúdie malého 4x4 automobilka zvolila hybridný systém SHVS. Ten tvorí benzínový štvorvalec 1,2 DUALJET doplnený jednotkou IGS (integrated starter generator). Ide v podstate o elektromotor, ktorý poskytuje podporu spaľovaciemu motoru a zároveň slúži ako generátor pri brzdení a dobíja lítium-iónové batérie. Celý systém je koncipovaný ako doplnok k benzínovému agregátu a má priniesť úsporu paliva. Neponúkne však čisto elektrický režim. Na druhú stranu je kompaktný a nemal by zásadne zvýšiť hmotnosť.

Zdroj: tlačová správa