Tromfom novej Vitary budú široké možnosti personalizácie. Okrem 15 farieb a niekoľkých dvojfarebných kombinácii tomu má pomôcť aj možnosť voľby mestského alebo off road balíka.

Mestský balík má pôsobiť skôr elegantne a obsahuje niekoľko chrómovaných prvkov, ako napríklad kryty okolo denných svetiel v nárazníku, bočné lišty a spoiler na piatych dverách. Off road balík ponúka tieto prvky s iným tvarom v čiernej farbe, no navyše prináša aj prednú a zadnú ochrannú platňu, chrániacu motor a podvozok. Keď už sme pri motore, automobilka sa v prípade pohonných jednotiek rozhodla vsadiť na jednoduchú voľbu. Buď chcete dízel, alebo benzín. Na výber sú totiž iba dva motory. Zážihový, označený M16, má objem 1,6 l, štyri valce a poskytuje výkon 88 kW (120 k). Vznetový má kód D16AA, znova objem 1,6 litra a presne rovnaký výkon 88 kW (120 k). Parameter, v ktorom sa tieto motory líšia, je okrem spotreby, najmä maximálny krútiaci moment. V prípade benzínovej jednotky je to 156 Nm pri 4 400 otáčkach, zatiaľ čo dízel ponúka 320 Nm už pri 1 750 otáčkach.

Podobne jednoduchá voľba vás čaká aj prípade prevodovky. Benzínový motor môžete mať buď s 5-stupňovým manuálom, alebo 6-stupňovým automatom. Ak chcete dízel voľba ja iba jedna a to 6-stupňová manuálna prevodovka. Nová Vitara vyžíva systém pohonu oboch náprav ALLGRIP. Ponúka 4 jazdné režimy v ktorých krútiaci moment prúdi podľa potreby iba na prednú, alebo na obe nápravy. Prvým je režim Auto. Vitara je v tomto móde za normálnych okolností čistá predokolka, kvôli úspore paliva. Ak však systém detekuje preklz automaticky pripája zadnú nápravu. Ďalšou voľbou pre vodiča je režim Sport. Ten v maximálnej miere využíva pohon oboch náprav a navyše v nízkych a stredných otáčkach mení odozvu na plynový pedál, aby poskytol lepšiu dynamiku. V režime snow je auto v podstate permanentná štvorkolka. Je určený na zasnežené a klzké povrchy. Systém prerozdeľuje krútiaci moment na jednotlivé kolesá s ohľadom na natočenie volantu a polohu plynového pedálu. Posledný režim má názov Lock, a ako už označenie napovedá je určený na vyslobodenie auta z blata, či snehu. Krútiaci moment ide na obe nápravy v pomere 50:50 a napríklad ESP funguje v inom režime.

Automobilka sa v prípade pohonných jednotiek rozhodla vsadiť na jednoduchú voľbu. Buď chcete dízel, alebo benzín. Na výber sú totiž iba dva motory.

Podvozok novej Vitary využíva zavesenie typu McPherson vpredu, zatiaľ čo vzadu nájdeme torznú tyč v tvare U. Mimochodom rovnakú konštrukciu podvozka má aj Suzuki SX4 S-Cross. Automobilka sa samozrejme snažila zvýšiť bezpečnosť novinky. Preto okrem 7 airbagov, ESP, či mechanizmu, ktorý bráni spätnému pohybu brzdového pedálu, vybavila novú Vitaru aj radarovým brzdovým asistentom (Radar Brake Support) a adaptívnym tempomatom. Karoséria je navyše navrhnutá tak, aby absorbovala čo najviac síl spôsobených nárazom a chránila posádku, ale aj chodcov. Ako sa to podarilo ukážu oficiálne crash testy. Mimochodom karoséria je dlhá 4 175 mm a široká 1 775 mm. Pričom rázvor náprav je rovných 2 500 mm a objem batožinového priestoru 375 l. Celková výška novej Vitary je 1 610 mm a svetlá výška 185 mm. V tejto kategórii vozidiel je isto zaujímavá aj informácia o nájazdových uhloch. Vpredu je to 18,2° a vzadu 28,2°.

Spustenie výroby novej Vitary je naplánované na začiatok roka 2015. Autá budú schádzať z linky v susednom Maďarsku. Do predaja sa novinka dostane hneď po začiatku výroby najskôr v Európe a neskôr po celom svete. Toto SUV je totiž globálny produkt japonskej automobilky. 

Zdroj: tlačová správa