Suzuki Fronx ako také nie je novinka. Vyrába sa od roku 2023 pre Indiu, Indonéziu či Afriku a môžete naň naraziť aj pod značkou Toyota, ktorá ho predáva ako Urban Cruiser Taisor alebo Starlet Cross.
Ide o kompaktný crossover s dĺžkou 3995 mm, šírkou 1765 mm a výškou 1550 mm, pričom Suzuki ho prezentuje ako záväzok k čistejšej budúcnosti a zároveň alternatívnym palivám.
V Indii už povinne
Pre automobilku je to aktuálny príspevok k dosiahnutiu uhlíkovej neutrality aj bez elektrického pohonu, takže koncept FFV má klasickú spaľovaciu jednotku.
Jeho atmosférický motor s objemom 1,2 litra bol upravený tak, aby bez problémov zvládal prevádzku na palivo E20 s 20-percentným podielom alkoholu. Prečo práve tento pomer, nie je ťažké uhádnuť. India ho nedávno zaviedla ako povinnosť v rámci znižovania emisií v doprave.
Staršie vozidlá a dokonca aj nemálo tých novších môžu mať s týmto typom alkohol-benzínu problém, Suzuki ale ukazuje, že má pripravenú novú techniku a navyše sľubuje, že môže ísť aj nad rámec stanoveného podielu, až ku 100 %.
Nová e Vitara či koncept e-Sky ukazujú, že Suzuki je ochotné vyvíjať aj batériové elektromobily, ale zároveň má stánku tiež SUV Victoris CBG, pričom druhá skratka odkazuje na pohon využívajúci stlačený bioplyn. Ten chce Suzuki získavať napríklad z recyklovaného odpadu z mliekarenského priemyslu.
zdroj: Suzuki












































