Premýšľate, prečo Honda prepracovala predné svetlá predprodukčného modelu 0 SUV, ktorý v apríli tohto roka automobilka prezentovala v maskovacej fólii na Festivale rýchlosti v britskom Goodwoode? V takom prípade pozor!

Pred sebou máte iný automobil. Honda 0 Alpha (alebo tiež α) nie je Honda 0 SUV. Ide o dva odlišné modely, ktoré sú si veľmi podobné a zdieľajú veľkú časť techniky, ale Alpha je o niečo menšia a vidíme ju prvý raz.

Tu je dôkaz, ide o dve odlišné autá.

Vstupná brána k modelom 0

Je to niečo podobné ako Enyaq a Elroq. Elektromobily českej značky sú si tiež veľmi podobné a majú analogickú techniku, ale ide o dva samostatné modelové rady.

Radi by sme vám popísali vozidlo prostredníctvom čísiel a presných údajov, Honda však bola skúpa na slovo a neprezradila skoro nič. Vieme len, že pôjde o vstupnú bránu, teda najmenší a najlacnejší model z novej chystanej rodiny elektromobilov s označením 0.

Napriek menším vonkajším rozmerom Honda sľubuje priestranný a praktický interiér s dôrazom na pohodlie cestujúcich, pričom automobilka aj v tomto prípade zdôrazňuje tenký batériový modul, ktorý zbytočne nezdvíha podlahu a ani celkovú výšku vozidla.

Nula Alpha bude ďalším elektromobilom na trhu, ktoré dostane podsvietené predné logo, ktoré vpredu zdôrazní svetelná lišta v tvare obráteného písmena U. Vzadu naopak nájdete nápis Honda a diódový pás v tvare U.

S riadení po drôte

Interiér nám Honda neukázala, ale čakajte na palubnej doske tri samostatné displeje, užívateľské rozhranie Asimo, namiesto volantu sa tu objaví hranatý knipel, ktorý používajú niektoré Lexusy či Tesly, takže aj v tomto prípade počítajte s riadením typu steer-by-wire s plne adaptívnym prevodom. Dáta k elektromotorom, batérii a ďalším funkciám sú momentálne neznáme.

zdroj: Honda