Honda e je pre automobilku minulosť. Pomerne bolestivá a drahá, ale táto automobilka sa zjavne tak ľahko nevzdáva. „Éčko“ dostane nástupcu, bezpochyby ale nepriameho.

Nový Super-One je menší, päťdverový a bude sa na rozdiel od predchodcu snažiť osloviť väčšie spektrum zákazníkov priaznivejšou cenou, ktorá je dôsledkom okrem iného aj jednoduchšej konštrukcie.

Menšia ako Fiat 500

Čo má Super-One s Hondou e spoločné, je ich jednoznačné zameranie na mestskú premávku, aj keď kompaktnejšie rozmery novinky dovolia majiteľom ešte jednoduchšie manévrovanie aj v najtesnejších parkovacích miestach či úzkych uličkách.

Honda presné rozmery svojho mini zatiaľ neuviedla, ak ale skutočne ide o vozidlo navrhnuté podľa predpisov triedy Kei Car, máme tu hatchback s dĺžkou maximálne 3,4 metra, čo je asi o dvadsať tri centimetrov menej v porovnaní s vyššie spomínaným Fiatom 500e.

Dojazd skoro 300 km

Super-One je po konštrukčnej stránke blízky príbuzný úplne novej čisto pre Japonsko vyvinutej Honde N-One E, ktorá zase vychádza z úžitkového N-Van E. Domáci model má elektromotor s výkonom 64 koní a krútiacim momentom 162 Nm, ktoré sa musia vysporiadať s pohotovostnou hmotnosťou 1030 kg.

Kapacita trakčnej batérie je stále neznáma, ale Honde sa podarilo prekonať pôvodne sľubovaný dojazd 270 kilometrov. Podľa WLTP je to nakoniec 295 kilometrov, čo je výrazne viac ako v prípade Hondy e, ktorá mala podľa papierov akčný rádius okolo 220 kilometrov.

Zábavnejší ako čisto japonská verzia

Super-One má mať v porovnaní s N-One E lepšie jazdné vlastnosti – Honda hovorí o „radosti z jazdy“. O viac stability v zákrutách sa postará rozšírený rozchod kolies, pričom aj výkon by mal byť vyšší vďaka režimu Boost.

V rámci neho vám nová malá elektrická Honda ponúkne minimálne po akustickej stránke zážitky podobné Hyundaiu Ioniq 5 N, pretože aj Super-One dostal systém simulujúci radenie, presnejšie sedemstupňovú prevodovku a Active Sound Control, ktorý vám k tomu vygeneruje zvuk spaľovacej jednotky.

Nová Honda sa začne v Japonsku predávať v priebehu budúceho roka a nasledovať majú ďalšie globálne regióny. Zvláštne je, že automobilka zatiaľ spomína len Britániu, ktorá tlačí výrobcov k vyšším podielom elektrických áut. Predpokladáme ale, že do konca budúceho roka by Super-One mohol byť dostupný aj na kontinente. O jeho úspechu opäť rozhodne cena, tú ale Honda zatiaľ tají.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 7 obrázkov

zdroj: Honda