Ten rozdiel je neprehliadnuteľný a je dôvodom, že z predbežných veľmi stručných informácií zverejnených pre domácu japonskú verziu novej Hondy N-One e nebudeme radšej nič vyvodzovať. O čom je reč?

V priloženom videu i odkaze sa môžete pozrieť, ako vyzeral testovací prototyp pre Európu a porovnať ju so sériovým modelom pre Japonsko. Zjavne ide o ten istý automobil, ale goodwoodsky maskovaný model má viditeľne viac rozšírené blatníky a tým pádom aj iný rozchod kolies vpredu i vzadu.

Kei car doma, širšie supermini v Európe

Odpoveď na otázku, ako je to možné, nebudeme príliš komplikovať. Myslíme si, že kým nová N-One e bude na domácom trhu rozmermi plniť legislatívne podmienky platné pre triedu kei cars (maximálne 3,4 metra dĺžka a najviac 1,48 metra šírka), európske auto bude skrátka širšie. Pretože môže a pomôže to okrem iného jazdným vlastnostiam.

Či s tým bude spojená tiež iná technika pod kapotou, je druhá vec, myslíme si ale, že je to pravdepodobné. N-One e, respektíve koncept Super EV na goodwoodskej trati príliš veľa hluku nenarobil, ale svojou rýchlosťou a celkovou dynamikou príjemne prekvapil.

Dojazd od 245 do viac ako 270 km

Očakáva sa, že produkčné japonské supermini ponúkne v rámci pravidiel pre kei cars elektromotor naladený na maximálnych 47 kilowattov, teda 64 koní. Možno sa mýlime, ale európske prevedenie pôsobilo o dosť živšie.

Otvorené sú tiež parametre pre trakčnú batériu. Niektoré zdroje naznačujú, že N-One e dostane rovnaký akumulátor, ako má vlani odhalený sesterský úžitkový model N-Van e. V jeho prípade Honda uvádza dojazd 245 kilometrov, ale tiež maximálny nabíjací výkon 50 kW, ktorý by mal stačiť na 30-minútové rýchle nabíjanie na 80 percent. Automobilka presnú (využiteľnú) kapacitu článkov neuvádza, ale malo by to byť cirka 29 kilowatthodín.

Menší a jednoduchší

To ale nesedí s najnovším oficiálnym údajom. Honda v aktuálnej tlačovej správe uvádza dojazd „viac ako 270 kilometrov“. A ešte raz pripomíname, že európska verzia to môže mať nastavené trochu inak.

N-One e je v porovnaní s o triedu väčšou Hondou e v interiéri výrazne jednoduchšia. Kým „éčko“ ohromovalo svojimi displejmi cez celú šírku palubnej dosky či kamerovým systémom namiesto klasických spätných zrkadiel, novinka stavila na klasický koncept s digitálnym prístrojovým panelom a dotykovou obrazovkou na palubnej doske (podľa fotiek viditeľne len v drahších výbavách). To ale neznamená, že autíčko nemá čím zaujať.

Pozoruhodná je hlavne variabilita zadnej lavice, ktorú poznáme aj zo starších v Európe dostupných modelov. Honda týmto sedadlám hovorí Magic Seats a dnes ich nájdete v modeloch Jazz a HR-V. A pochopiteľne zaujme tiež rozhranie V2L, ktoré novej N-One e umožní fungovať ako výkonná powerbanka schopná napájať prakticky akékoľvek domáce spotrebiče.

Predaj nového najmenšieho elektromobilu Hondy začína v Japonsku v priebehu septembra. V tom čase by sme mohli poznať už i variant pre starý kontinent, ktorý by automobilka mohla predstaviť na jesennom autosalóne IAA 2025 v Mníchove (od 9. do 14. 9.).

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

zdroj: Honda