Ako mnohí z vás vedia, Nürburgring má až dve oficiálne dĺžky. Prvá má 20,6 km, a do roku 2019 sa štandardne rátal čas práve na tomto kratšom úseku. Druhý variant sa začína v prvej ľavotočivej zákrute Nordschleife a končí pred samotnou “boxovou uličkou” v sektore T13, pričom táto verzia má dĺžku 20,83 km. Čas jedného auta v tomto rebríčku bol meraný na úseku 20,6 km a u ostatných zase na dlhšom úseku 20,83 km. Preto som pri každom aute uviedol, na akej dlhej trati bol daný čas zajazdený. 

5. Porsche 911 GT2 RS MR – 6:40,33 (20,6 km)

Piaty najrýchlejší čas na N-ringu v histórii zajazdil Lars Kern na Porsche 911 GT2 RS MR v roku 2018. Nešlo však o sériovú verziu. 911 GT2 RS si do parády zobral tím Manthey Racing (MR), ktorý auto posunul ešte na vyššiu úroveň. GT2-ka dostala vylepšenú aerodynamiku, iné nastavenie pruženia a podvozku, vylepšený brzdový systém či chladenie. Vďaka týmto zmenám dokázali zajazdiť takmer o 7 sekúnd lepší čas ako sériová 911 GT2 RS (6:47,25). Zároveň, 3,8-litrový 6-valec zostal nedotknutý a teda dodával 515 kW (700 k) a 700 Nm krútiaceho momentu. 911 GT2 RS je však jediným autom rebríčka, ktoré smie aj do bežnej premávky. 

4. March 832-BMW – 6:28,03 (20,83 km)

Na štvrté miesto rebríčka sa radí monopost Formuly 2 tímu March Engineering (v ktorom kedysi pôsobil aj Adrian Newey). V roku 1983 vyššie uvedený čas stanovil nemecký jazdec Christian Danner, keď vyhral kvalifikáciu 4. súťažného víkendu európskeho šampionátu Formuly 2. Šasi daného monopostu bolo navrhnuté Marchom, pričom 2,0-litrový atmosférický 4-valcový motor im dodávalo BMW. 

3. Porsche 956 – 6:11,13 (20,83 km)

Jedno z najlegendárnejších áut automobilky Porsche bolo držiteľom absolútneho rekordu na Nürburgringu od roku 1983 až do 2018, keď ho prekonalo iné vozidlo, taktiež automobilky Porsche. Držiteľom 35-ročného rekordu bol Stefan Bellof, ktorý vtedy rekordný čas stanovil počas kvalifikácie na preteky Nürburgring 1000km. Bol to však prvý a zároveň aj posledný rok, keď sa v pretekoch na Nordschleife ukázali vrcholné prototypy Le Mans. Základ Porsche 956 tvoril hliníkový monokok, ktorý bol prvý svojho druhu pre Porsche, vďaka čomu auto vážilo len 800 kg. Pohonnou jednotkou bol 2,65-litrový preplňovaný 6-valec, ktorý produkoval 474 kW (644 k), pričom hnacia sila sa na kolesá prenášala prostredníctvom 5-stupňovej dvoj-spojkovej manuálnej prevodovky. 956 zároveň drží aj 4. a 5. najrýchlejší čas na N-ringu (6:16,85 a 6:25,91), ktorý na tých istých pretekoch zajazdil Jacky Ickx a opäť Bellof. Avšak na spestrenie rebríčka som uviedol len najrýchlejší čas, teda 6:11,13. Porsche 956 tak dodnes patrí k najrýchlejším vozidlám, ktoré sa kedy premávali po okruhu. 

2. Volkswagen ID.R – 6:05,336 (20,83 km)

Historicky druhý najrýchlejší čas na Nürburgringu patrí jedinému elektromobilu tohto rebríčka. Je ním Volkswagen ID.R, s ktorým v roku 2019 zajazdil čas 6:05,336 Romain Dumas. ID.R sa tak stalo nielen druhým najrýchlejším autom na Nordshleife, ale aj najrýchlejším elektromobilom. Elektromotory ID.R produkujú výkon 500 kW (680 k), pričom celková hmotnosť auta dosahuje 1134 kg. 

1. Porsche 919 Hybrid Evo – 5:19,546 (20,83 km)

Najrýchlejším autom na Nürburgringu v histórii je Porsche 919 Hybrid Evo. Na oslavu 70. výročia (1948-2018) športových áut Porsche, si automobilka pripravila veľkú chuťovku. Zobrali ich prototyp LMP1 a upravili ho na ultimátnu raketu na kolesách. Na rozdiel od LMP1 sa teraz nemuseli riadiť žiadnymi technickými reguláciami, a tak popustili uzdu, ktorá ich vo svete WEC držala. Výsledok? Vytvorili jedno z najrýchlejších áut, ktoré kedy jazdilo po okruhoch, čo len dokazuje šialený čas z Nürburgringu. Druhému VW ID.R naložil Timo Bernhard v roku 2018 takmer 46 sekúnd. Každý jeden kilometer najslávnejšieho okruhu sveta zhltlo Porsche 919 Hybrid Evo v priemere za 15,34 s. A čo túto beštiu poháňa? O hnaciu silu sa stará hybridná pohonná jednotka, ktorá kombinuje 2-litrový motor V4, ktorý produkuje 530 kW (720 k) a elektromotory, ktoré dodávajú ďalších 324 kW (440 k). Z auta navyše odstránili všetky zbytočnosti vrátane stierača, čím ušetrili 39 kg, takže hmotnosť klesla len na 849 kg. Poriadnym vylepšením prešla aj aerodynamika, pričom prítlak zvýšili až o 53 % a celková aerodynamická účinnosť narástla o 66 %. Odporúčam si pozrieť aj onboard video z rekordnej jazdy nižšie. Rýchlosť s akou sa Porsche 919 Hybrid Evo vrhá do zákrut je skrátka ohromujúca. 

MYSLÍTE, ŽE BUDE REKORD PORSCHE 919 HYBRID EVO NIEKEDY PREKONANÝ?
  • Áno ( 94% )

     

  • Nie ( 6% )

     

Odpovedalo 85 ľudí