Motory EA211 sú najpoužívanejšími pohonnými jednotkami Volkswagenu a koncern priznáva, že 1.5 TSI je tým najžiadanejším vôbec. Aj preto si Nemci nemôžu dovoliť hodiť ho v tejto chvíli cez palubu a tváriť sa, že pre nich existujú už len elektromobily, naopak vylepšili ho a predstavujú pod obchodným označením Evo2.

V zásade ide o jedna-päťku, ako ste ju poznali aj doteraz. Využíva preplňovanie turbodúchadlom, priame vstrekovanie paliva či medzichladič stlačeného vzduchu s výmenníkom typu vzduch-voda. Nový je však trojcestný katalyzátor, ktorý bol v jednom celku s filtrom pevných častíc premiestnený bližšie k motoru.

Časom aj pre elektrifikované modely

Tým sa skracuje čas zahriatia týchto komponentov na správnu prevádzkovú teplotu a konštruktéri zároveň obmedzili aj množstvo potrebných vzácnych kovov. Okrem toho VW modifikovalo tiež systém deaktivácie valcov, ktorý teraz nesie označenie ACTplus a funguje v širšom spektre otáčok. Vynovené je tiež turbo s variabilnou geometriou lopatiek či vstrekovací systém s pracovným tlakom 350 barov. Výsledkom má byť zvýšenie prevádzkovej efektivity, respektíve zníženie priemernej spotreby.

Ako prvé dostanú Evo2 modely Volkswagen T-Roc (i kabriolet), pričom zo začiatku bude dostupný s výkonom 110 kW (150 koní). V prípade benzín-elektrických koncernových áut môže systémový výkon poskočiť až na 200 kW, teda 272 koní..

Zdroj: VW