Typ i30 pre Hyundai predstavuje kľúčového hráča v najobsadenejšom segmente automobilov v Európe. Novinku začnú predávať začiatkom roka 2017. Hyundai novinkou reaguje na meniace sa hodnoty a potreby zákazníkov a zároveň predstavuje nové technologické riešenia s individuálnym štýlom. Predsa len, aktuálna II. generácia i30 je tu s nami už 5 rokov a napriek veľmi vydarenej modernizácii je už vo viacerých oblastiach trochu za zenitom.

O novinke sa Jochen Sengpiehl, člen predstavenstva Hyundai Motor Europe, vyjadril takto: „Pozorne sme načúvali požiadavkám zákazníkom, na základe nich sme redefinovali našu ponuku a vytvorili auto pre každého. Hyundai i30 III. generácie je našim DNA automobilom v Európe: dostupný, s príťažlivým dizajnom, vybavený inovatívnymi technológiami a poskytujúci pôžitok z jazdy."

Exteriér

 

Podľa štatistik v Európe veľa zákazníkov kladie vysoký dôraz na dizajn pri kúpe nového auta. Preto i nový Hyundai i30 prináša ďalšiu evolúciu výrazových prostriedkov dizajnu značky Hyundai. S harmonickými proporciami, krátkymi prevismi karosérie, dlhou kapotou motora a skosenou siluetou strechy má Hyundai i30 novej generácie športový vzhľad a solídny postoj na ceste. Vzpriamená predná časť karosérie je sebavedomá a expresívna. Maska obsahuje chrómované body, ktoré spolu s matne chrómovaným rámikom masky štandardnej verzie vytvárajú sofistikovaný vzhľad. V kombinácii s reflektormi, s tromi LED (pre tlmené a diaľkové svetlá) a vertikálne umiestnenými dennými svetlami z LED v nárazníku, zahŕňa aj funkciu smerových svetiel. Na koeficiente aerodynamického odporu 0,30 sa okrem základného tvaru karosérie podieľajú aj rozličné špecifické konštrukčné opatrenia, napríklad aktívne klapky v maske chladiča a vzduchové „zásterky“, vytvorené prúdením vzduchu cez otvory v nárazníkoch okolo predných kolies, znižujúce turbulenciu vzduchu v predných blatníkoch.


Dizajnovými prvkami sú aj disky z ľahkej zliatiny, ktoré predstavujú alternatívu k základným 15-palcovým diskom z oceľového plechu. Okrem nich sú na výber z ľahkej zliatiny 16- a 17-palcové dvojfarebné disky s 10-lúčovým dizajnom. Na výber je celkovo 12 odtieňov laku karosérie.

Interiér

 

Po nastúpení zákazníka privíta čistý a intuitívny interiér s horizontálnym rozložením, ktorý vyžaruje eleganciu a pocit veľkého vnútorného priestoru. Chrómované obruby a materiály vysokej kvality dopĺňajú pokojnú a sofistikovanú atmosféru. Vysoko položený plochý monitor príplatkového navigačného systému s uhlopriečkou 8 palcov na prístrojovom paneli integruje všetky funkcie navigácie, infotainmentu i konektivity. Multifunkčný trojramenný volant umožňuje pohodlné ovládanie všetkých funkcií a na želanie môže byť pre zvýšenie komfortu v chladnom počasí vybavený elektrickým vyhrievaním.


Hyundai i30 poskytuje v kabíne miesta na sedenie päťčlennej posádke. Či ho je dosť aj na dlhé cesty, vám ešte neprezradím, no je jasné, že diaľničný koráb to nebude, rovnako ako žiadne auto tejto kategórie. Dojem priestrannosti umocňuje príplatkové, elektricky ovládané panoramatické výklopné a posuvné strešné okno. Batožinový priestor s veľkorysým základným objemom 395 litrov má maximálny objem 1301 litrov. Nechýba ani otvor na lyže v zadnom operadle a dvojitá podlaha kufra. Predné sedadlá môžu byť vybavené trojstupňovým vyhrievaním a ventiláciou a elektricky nastavovateľné sedadlo vodiča je vybavené funkciou pamäte s dvoma programovateľnými polohami.

Motor a prevodovka

 

Hyundai i30 poháňajú moderné, turbom preplňované benzínové a naftové motory s malým objemom. Ponuka obsahuje tri benzínové a jeden naftový motor. Zákazníci si môžu vybrať nový prepĺňaný štvorvalec 1,4 T-GDI s priamym vstrekovaním paliva a výkonom 103 kW (140 k), ktorý je novinkou vo výrobnom programe značky Hyundai. Alebo trojvalec 1,0 T-GDI s výkonom 88 kW (120 k). Základný benzínový motor je klasický štvorvalec 1,4 MPI s výkonom 74 kW (100 k). Turbodiesel 1,6 CRDi je k dispozícii v troch modifikáciách s výkonom 70, 81 a 100 kW (95, 110 a 136 k) s nízkymi emisiami CO2 od 89 g/km. Motory štandardne kombinujú so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, niektoré môžu byť na želanie vybavené vysoko efektívnou a dynamickou 7-stupňovou prevodovkou s dvoma spojkami (7DCT).

Hyundai Motor je jediným automobilovým výrobcom na svete, ktorý si vyrába oceľ pre globálnu výrobu svojich vozidiel sám. 

Jazdné vlastnosti

 

Novinku vyvinuli a testovali v Európe, pričom absolvovala zrýchlené testy namáhania a dynamické testy na okruhu – na legendárnom Nürburgring v Nemecku. Aby vyhovel vysokým požiadavkám európskych zákazníkov, testovali ho v najrozmanitejších cestných a klimatických podmienkach v rozličných štátoch. Škála testov siahala od zimných testov vo Švédsku cez jazdy s prívesom po Alpách až po testy v horúcom letnom počasí na juhu Španielska.

Aktívna a pasívna bezpečnosť

 

Podiel vysokopevnostnej ocele na karosérii prispieva k vysokej bezpečnosti a tuhosti. Množstvo ocele na výrobu karosérie oproti predchodcovi zvýšili takmer dvojnásobne na 53 %. Použitím tohto materiálu high-tech hmotnosť surovej karosérie znížili o 28 kg pri súčasnom zvýšení pevnosti o 22 % v porovnaní s predchodcom.

 

Hyundai i30 novej generácie vybavili najmodernejšími prvkami aktívnej a pasívnej bezpečnosti, aby vyhovel súčasným európskym štandardom. K dispozícii je výstražný protikolízny systém Front Collision Warning System s funkciou automatického brzdenia Autonomous Emergency Braking, radarový tempomat Smart Cruise Control, monitorovanie mŕtvych uhlov vonkajších spätných zrkadiel Blind Spot Detection, výstražný systém pre cúvanie Rear Cross Traffic Alert, asistenčný systém pre udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu Lane Keeping Assist System, zobrazovanie rýchlostných obmedzení Speed Limit Information Function a asistenčný systém diaľkových svetiel High Beam Assist. Novinkou v modelovom programe značky Hyundai je výstražný systém Driver Attention Alert monitorujúci únavu vodiča. Vďaka týmto prvkom patrí Hyundai i30 k najlepšie vybaveným modelom vo svojej triede z hľadiska aktívnej bezpečnosti.

 

Ochranu posádky pri nehode zvyšuje sústava 7 airbagov. Hyundai i30 má štandardne čelné a bočné airbagy vpredu, bočné závesové airbagy pre obidva rady sedadiel a kolenný airbag vodiča.

Zdroj: Hyundai