Nissan GT-R má problém, hoci patrí medzi najrýchlejšie autá na svete a nebojí sa postaviť omnoho drahšej konkurencii, jeho predaje klesajú. CEO Nissanu Carlos Ghosn hovorí, že GT-R už zákazníci nechcú tak ako predtým. V USA predajú 90 kusov mesačne a v Japonsku 60, to je podľa neho málo a nezaujíma ho auto, ktoré sa v dostatočnej miere nepredáva a nezarába.

Súčasný Nissan GT-R má málo agresívny dizajn, nová generácia to zmení

Ghosn postavil inžinierov a dizajnérov do neľahkej pozície. Majú vytvoriť novú generáciu GT-R, po ktorom budú ľudia túžiť a malý chlapci si budú lepiť plagáty auta nad posteľ. Chce radikálny stroj, s poriadnou porciou výkonu, nižšou spotrebou a emisiami CO2. Dizajn súčasnej generácie nepovažuje za dostatočne agresívny a hovorí, že nezobrazuje to, čo GT-R skrýva pod kapotou. Nová generácia to má zmeniť.

CEO Nissanu, Carlos Ghosn tvrdí, že dizajn súčasnej generácie GT-R neodzrkadľuje výkon auta. Preto bude nové GT-R silnejšie, rýchlejšie a agresívnejšie.

Vraj máme čakať auto, silne inšpirované konceptom 2020 Vision Gran Turismo. Zdroj v automobilke sa vyjadril, že koncept je príliš radikálny na cestné auto, no nie dostatočne radikálny na pretekársky špeciál. Načrtol aj podobu novej generácie GT-R. Môžeme očakávať koncept 2020 Vision Gran Turismo upravený tak, aby vyhovoval predpisom cestnej premávky.

Nová generácia GT-R bude silno inšpirovaná konceptom 2020 Vision Gran Turismo

Nissan sa v budúcom roku zúčastní 24-hodinovky v Le Mans s novým prototypom triedy LMP1. Pohonná jednotka nového GT-R bude vychádzať práve z tohto pretekárskeho špeciálu. Do novinky teda namontujú hybridný pohon. V prípade benzínového motora, zoberú ako základ súčasný 3,8 litrový prepĺňaný V6 a vyladia ho na 660 koní. Elektromotor poskytne ďalších 135 koní. GT-R tak bude mať pod kapotou 795 hybridných koní!

Nissan pre GT-R postaví spolu tímom F1 Williams hybridnú pohonnú jednotku s výkonom až 795 koní. Zrýchlenie na 100 km/h chcú stlačiť k hranici dvoch sekúnd!

Automobilka bude na vývoji pohonného ústrojenstva spolupracovať s tímom Formuly 1 Williams. Williams dodá aj chladiaci okruh Li-ion batérií. Nissan vyvinie novú 8-stupňovú prevodovku, ktorá zvládne preniesť predpokladaných 998 Nm. Prevodovku uložia k zadnej náprave tak, ako pri súčasnej generácii. Hmotnosť batérií chcú kompenzovať hlavne aktívnou aerodynamikou a karbónovými panelmi karosérie. To by malo novému GT-R zabezpečiť, že zrýchlenie na stovku  zvládne na hranici 2 sekúnd!

Pod karbónovou karosériou sa bude skrývať 795 hybridných koní

Koncept novej Godzilly uvidíme prvýkrát na budúci rok na autosalóne v Tokiu. Produkčnej verzie nového Nissanu GT-R by sme sa mali dočkať v roku 2018.