Ferrari 250 Testa Rossa 1957 má už 54. rokov no je v lepšom stave ako kedy predtým

Ferrari 250 Testa Rossa 1957 má už 54 rokov no je v lepšom stave ako kedy predtým

Za tento historický skvost zaplatil nový majiteľ šialených 16 400 000 dolárov!

Nedávno sa na dražbe v Pebble Beach na akcii Concour de Elegance vo "verejnej" dražbe vybúchala cena tohto Ferrari 250 Testa Rossa z roku 1957 na závratných 16,4 miliónov dolárov. Zaujímalo by ma, či sa na takej dražbe prihadzuje po 10, alebo rovno 100 tisíc dolárov. Každopádne, dražba takého kúska iste trvá nejakých tých pár desiatok minút. Musí to byť napínavé viac než samotné preteky, na ktorých to auto kedysi jazdilo. :)

Nie je to 2x krásne auto, ale má čosi do seba, čo poviete?

Nie je to 2x krásne auto, ale má čosi do seba, čo poviete?

Čo je na tomto starčekovi také raritné? Nuž, predovšetkým je to prvá z Testa Rossa, ktorá kedy pretekala. Tím Ferrari s ňou súťažil na pretekoch Le Mans, ale i Targa Florio a na Nürburgringu. Pre túto dražbu v USA je odetá do farieb Le Mans NART (North American Racing Team). Zámerne, pre pritiahnutie pozornosti zámožných amíkov, respektíve ulahodenie americkým kupcom. Reštaurátori presne vedeli, čo robia. Renovovali ho vo firme Dennison International. Vďaka svojej precíznej práci získali už niekoľko ocenení. Iste vám netreba pripomínať, že toto auto je teraz v podstatne lepšom stave ako bolo kedysi za nova. Pozornosť akou sa reštaurátori venujú aj posledným detailom pri renovácii tak drahej mašiny nové auto nikdy nezažije, aj keď sa montuje ručne.

V12 s objemom 3 litre má slušných 300 k. To je sto koní na liter, hodnota, ktorú väčšina motorov nedosahuje ani dnes!

V12 s objemom 3 litre má slušných 300 k. To je sto koní na liter, hodnota, ktorú väčšina motorov nedosahuje ani dnes!

Predchádzajúcim držiteľom rekordu najdrahšieho auta predaného na verejnej aukcii bola iná Testa Rossa, rovnako z roku 1957. Tá koštovala majiteľa "iba" 12,4 milióna USD. Na dražbe si ju vybojoval v máji 2009 na známej aukcii RM. Pripomeňme si, že tento voz poháňa 3,0 liter V12 s výkonom 300 koní. Má štvorstupňovú mechanickú prevodovku. Mená predávajúceho aj kupca ostali utajené. Ale ja som to nebol...

Vnútri žiadne pohodlie nečakajte, dokonca ani oprieky hlavy či bezpečnostné pásy. V 50. rokoch nič také nebolo...

Vnútri žiadne pohodlie nečakajte, dokonca ani oprieky hlavy či bezpečnostné pásy. V 50. rokoch nič také nebolo...