Test Jaguar XF 3.0 V6 Diesel

Pri písaní sprievodného textu k videotestu vznetovej verzie Jaguar XF sa mi nevdojak na končeky prstov hrnie postupnosť písmen ktoré tvoria slovo SENZÁCIA. Úprimne a vážne! Napriek tomu, že toto je najslabšia, navyše vznetová verzia a vy test čítate na TopSpeed.sk, kde by sme mali hlavne riešiť verziu XF R a podobne beštie.

Jaguar XF považujem za jedno z najkrajších áut na svete. Drobný problém mám len s tvarom predných svetiel, inak je však dokonalý.

Senzačné auto nemusí byť práve to najlepšie čo trh, či kategória ponúka. Tiež nemusí byť najsilnejšie, najrýchlejšie, najdrahšie. Ale nejaké naj mať musí. A Jaguar XF ich má niekoľko!

Ak na vás z videa, hlavne v tretej tretine neprenesiem pocity, ktoré by ste pri slove SENZÁCIA mali mať, je to moja vina a mám sa ešte veľa čo učiť. Predsa len, s písaním o autách mám už presne 15 ročné skúsenosti, no s kamerou a vystupovaním pred ňou beží ledva druhý... :) Verím, že nik z vás nespochybní možnosť, že senzačné auto nemusí byť práve to najlepšie čo trh, či kategória ponúka. Tiež nemusí byť najsilnejšie, najrýchlejšie, najdrahšie a čo ja viem aké naj ešte. Ale nejaké tie naj nepochybne mať musí, však?

Kombinácia ostrieľaného dizajnéra menom Ian Callum a spomínaný Computational Fluid Dynamics (CFD) vytvorili perfektné tvary.

Samozrejme, že musí. Inak by slovo senzačný absolútne neobstálo. Bez dhých rečí vám dám dôvody, prečo je typ XF a aj konkrétne azda "najnudnejšia" vezia z ponuky tak zaujímavý. Jaguar XF má spomedzi všetkých konkurentov najkrajšie telo, skvelé tvary a proporcie. Tiež som ochotný tvrdiť, že má perfektne nastavený podvozok, snáď lepšie než BMW 5 typ F10. Nuž a v neposlednom rade je ďaleko ďaleko najdostupnejší zástupca tejto triedy. Koncom marca ho na Slovensku predávali v základnej verzii za 44 800 €, tak ako to zaznieva aj vo video. Neskutočná cena pre neskutočnú mašinu. Nehovoríme tu o žiadnom holoaute.

A aby toho nebolo málo, slovenský zástupca aristokratickej britskej značky medzičasom túto cenu ešte upravil na menej než 44 200 €. Rana na solár však prichádza až v podobe cenovky 42 330 € pre základnú zážihovú V6 verziu typu XF. Stále to vami nemyká? Priatelia, tu sa bavíme o luxusnej, prémiovej limuzíne vyššej strednej triedy, alebo teda segmentu E za 1,275 milióna korún. Pred pár rokmi by ste za tieto love kupovali výbavou nabité verzie VW Golf R32 či Astru OPC.

Pohrabme sa trošku v histórii tohto fešáka. Výrobca pozná XF ako typ X250 a charakterizuje ho nie len ako prémiový, luxusný a najmä športový sedan. Je nástupcom podľa mňa nie práve najvydarenejšieho S type. XF mal premiéru v roku 2007 na autosalóne vo Frankfurte. Začiatkom roka Jaguar Cars predstavil na autosalóne v New Yorku modernizovanú verziu, ktorej predaj a výroba začnú až počas leta 2011. XF je prvým z novej generácie Jaguarov pre ďalšie desaťročie nového milénia.

Jaguar XF vás doslova rozmazná veľkorysím priestorom, veľkým kufrom a uhlom otvorenia dverí.