Jaguar XK

Pri tomto aute sa mi potvrdilo staré známe a pravdivé porekadlo: sú autá a AUTÁ. A hádajte, kam patrí tento modrý Jaguar? Hneď na úvod sa musím priznať: nemyslel som si, že iXKáčko zanechá vo mne až taký dojem. V mojich očiach to bolo prerastené, silné a sterilne pôsobiace kupéčko, ktoré vo mne nevzbudzovalo žiadne extrémne emócie ani nadšenie. To bolo ale ešte pred samotným testom, skutočnosť bola nakoniec kruto iná.

Prvé prekvapenie ma čakalo hneď pri preberaní auta. Už z diaľky na parkovisku na mňa "kričalo" svojím vzhľadom a velkosťou. V skutočnosti je to VEĽKÉ auto, oveľa väčšie ako sa zdá v katalógu (ten som mal prelúskaný už niekoľko dní vopred). Na dĺžku má skoro toľko, čo posledná generácia Mercedes triedy E a na šírku ešte o 7cm viac! A to sa stále bavíme o dvojdverovom kupé...

Inak, ak sa vám zdá, že krivky tejto šelmy sú podobné krivkám z dielní Aston Martin, nemýlite sa. Majú totiž spoločného designéra. Je ním pán menom Ian Callum a ten navrhol nielen Jaguar XK ale aj ďalšie prekrásne stroje ako Aston Martin DB7 a Vanquish. (Prvá generácia XK dokonca zdieľa s DB7 rovnakú podvozkovú platformu). A ešte jeden detail: predná maska nášho XK je odkazom na legendárny Jaguar E-Type prvej generácie, tvar ich masiek je takmer identický.

Zvuk tohto auta vám pohladí dušu a zároveň naženie zimomriavky... kedykoľvek a kdekoľvek.

Bezrámové okná sú presne to, čo na takomto aute nesmie chýbať. Nájdete ich aj tu spolu s efektným dovretím á la trojkové coupé od BMW. Dvere sú samozrejme úmerne veľké proporciám auta, ale manipulácia s nimi je bezproblémová. Netrpezlivo teda sadám dovnútra a kreslá, pardón, sedadlá ktoré nachádzam v kabíne má príjemne prekvapia. Pohodlím sa totiž vyrovnajú tým, ktoré za príplatok nájdete v novom BMW 5 (v ten deň som mal možnosť šoférovať presne také). Interiér je odetý do svetlej kože a veľmi, naozaj veľmi ocenujem vkus človeka čo objednával tento konkrétny kus - nenájdete v ňom žiadne drevo ale len leštený a perforovaný hliník (je to hliník, žiadna plastová atrapa). Presne ako v pravom GT!

Volant, sedačky, posed, pedálová skupina, to všetko je bez výčitiek. Správnu polohu si musí nájsť skutočne každý. Už tu si začnete uvedomovať že toto je pohodlné a luxusné GT, nie ortodoxný športiak. Ešte stále ale neprišiel TEN moment - prichádza až po stlačení tlačidla "Start Engine" na palubnej doske. Objem 4.2l a 8 valcov do V sa postará o nezabudnutelný akustický zážitok už na voľnobehu. Konštruktéri totiž naladili motor a výfukové potrubie excelentne, patrí im naša poklona a vďaka. Zvuk ktorý toto auto vydáva, vás v žiadnom prípade neobťažuje, je príjemný v celom spektre otáčok a stále vám dáva najavo silu a majestátnosť motora pod kapotou. Nie je ani prehnane utlmený, dokonca je navonok veľmi dobre počutelný, takže užiť si ho môžu aj ďalší účastníci cestnej premávky (stále sa bavíme o decentnom a ušlachtilom zvuku veľkoobjemového motora, nie zvuku vytunenej škody 120...).