Pamätáte sa ešte na slovenský športiak K1 Attack? Za autom stáli Dick Kvetňanský a Juraj Mitro, ktorí začiatkom milénia prišli so zaujímavým dizajnom a kitcarom, ktorý ste si mohli postaviť doma v garáži. Kitcar bol veľmi obľúbený hlavne v zahraničí, no ľudia aj tak chceli hotové auto. K1 Attack teda neskôr začali predávať ako hotové auto, vytvorili aj pretekársku verziu. Slovinský úpravca Tushek doň namontoval motor s výkonom 450 k.

K1 Attack na začiatku projektu

K1 Attack je stále zaujímavým autom, ktoré dokáže zaujať najmä nízkou siluetou, agresívnymi tvarmi, či širokými pneumatikami.

Stavebnica, alebo inak povedané kitcar K1 Attack stále žije a jeden práve dokončili v Bratislave. Za projektom stojí Marcel Liedl z tímu SOOP Racing. Chceli začať nový projekt, niečo, čo zaujme a priláka pozornosť. Športiak je na to ideálny, ale prispôsobiť si auto vlastným potrebám je ešte lepšie. Preto sa rozhodli, že ideálnym kandidátom by bol kitcar. Objavili inzerát na začatú stavbu K1 Attack. To bolo presne to, čo potrebovali. Showcar, ktorý si postavia tak, ako budú chcieť.

S autom mali veľa práce

Auto kúpili koncom leta minulého roka. Čakalo ich veľmi veľa práce, mali prakticky len základ, teda rúrkový rám, nahrubo opracované panely karosérie a interiéru, podvozok, kolesá a motor. Pustili sa do práce, každý diel museli ručne dopasovať a prispôsobiť. To však nebolo jednoduché, pretože zistili, že kolesá sa dotýkajú karosérie. Blatníky teda museli prispôsobiť širokým pneumatikám. Potom všetko pripravili na lakovanie a nastriekali výraznou červenou farbou. Panely interiéru očalúnili do čiernej Alcantary a skombinovali s bledými, béžovo-červenými sedadlami.

K1 Attack v červenej vyzerá skutočne dobre

K1 Attack stavali tak, aby bol jedinečný. Športové auto musí byť nízke a hlavne mať poriadne široké pneumatiky. Použili preto pneu so šírkou 295 mm vpredu a 305 mm vzadu, na 19-palcových diskoch Porsche. Ani predné svetlá nie sú také, ako si ich pamätáte z pôvodného Attacku. Tieto pochádzajú z Peugeotu. Zaujímavosťou sú aj kľučky zo Škody Felicia. Kitcar poháňa atmosférický 2,0 litrový motor z Hondy Accord s výfukom Yamaha R1.

Na začiatku a na konci projektu

Práce trvali pol roka, červený K1 Attack dokončili len v priebehu apríla. Marcel by chcel poďakovať všetkým, ktorí mu pri realizácii projektu pomohli, firme SOOP, Detail Art, mechanikovi Liborovi Kujanovi, čalúnnikom, ktorí sa postarali o interiér, či Vladovi Lalíkovi.

Foto: Marcel Liedl

SLOVENSKÝ K1 ATTACK PREROBENÝ SLOVINCAMI - 450 KONÍ!

SLOVENSKÝ K1 ATTACK PREROBENÝ SLOVINCAMI - ...

K1 Attack pozná asi každý z vás. Ľahký slovenský športiak s nadčasovými tvarmi vie páliť zadné pneumatiky azda v ...

25. 03. 2012
K1 ATTACK ROADSTER: PREDSTAVENIE VEREJNOSTI STUBA

K1 ATTACK ROADSTER: PREDSTAVENIE VEREJNOSTI ...

Do redakcie nám prišlo echo od chalanov z K1-Engineering, že 1.7., sa vyskytli aj so svojim Roadsterom pred Strojníckou ...

02. 07. 2009