Samotná modernizácia Mitsubishi ASX nás samozrejme neprekvapuje, len sme možno nečakali, že sa objaví tak rýchlo. Stalo sa, tak sa poďte spolu s nami pozrieť na detaily, ktoré tento facelift sprevádzajú.

Podobne ako Renault Captur, aj ASX vyzerá po aktualizácii o dosť inak. Za to pochopiteľne môže kompletne prepracovaná predná časť s novými svetlami, iným nárazníkom, kapotou a hromadou ďalších drobností, ktoré z crossoveru robia po štylistickej stránke úplne nové auto.

Súčasťou týchto úprav je tiež nárast celkovej dĺžky, ale tá skoro nestojí za reč – hovoríme o jednom milimetri. Aby sa japonské auto od francúzskeho vzoru predsa len v niečom odlišovalo, ASX si ponechalo ozdobné chrómované lišty v maske a okolo okien, inak ale čakajte rovnakú grafiku svetiel a ďalšie spoločné modifikované prvky.

ASX bude pri uvedení na trh dostupné s tromi rôznymi priemermi kolies od 16 do 18 palcov, devätnástky sa pod blatníkmi časom asi objavia tiež.

Mitsubishi väčšinou zdieľa s Capturom aj jeho techniku, takže pod prednou kapotou čakajte základný benzínový preplňovaný litrový trojvalec s výkonom 91 koní, mild-hybridný štvorvalec s objemom 1,3 litra naladený na 140 koní (s manuálom) a ten istý agregát s výkonom 158 koní v spojení so 7-stupňovým dvojspojkovým automatom.

A meniť by sa nemali ani ďalšie motorizácie, teda hybrid so systémovým výkonom 143 koní a plug-in hybridné prevedenie ponúkajúce 159 koní a väčšiu prídavnú trakčnú batériu s využiteľnou kapacitou 9,8 kWh.

V interiéri čakajte nový infotainment bežiaci na operačnom systéme Android Automotive 12, ku ktorému vám automobilka automaticky pribalí stredovú dotykovú obrazovku s uhlopriečkou 10,4 palca a služby Google, teda ich mapové podklady či prístup do obchodu Google Play.

Párovanie s mobilom prebieha bezdrôtovo a ASX samozrejme zvládne Apple CarPlay i Android Auto a k tomu máte hlasové ovládanie „OK Google“.

Nevyhnutným sa stal zástup nových asistenčných systémov, napríklad upozornenie na rýchlostné limity, výstraha pred únavou vodiča, prípadne technológia čítania dopravných značiek. Zaujímavý je potom adaptívny tempomat, ktorý podľa Mitsubishi pracuje tak, aby automaticky nechával po zastavení priestor pre záchranársku uličku.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 7 obrázkov

zdroj: Mitsubishi