Začali ho stavať v roku 1974, otvorený bol o 4 roky neskôr. Svojho času bol najdlhší cestným tunelom na svete. 

Tunel Arlberg spájajúci rakúske spolkové krajiny Tirolsko a Vorarlbersko zostáva s dĺžkou 13 972 metrov dodnes najdlhším svojho druhu aspoň v Rakúsku. Tunelom prechádza rýchlostná cesta S16. Cestujú ňou aj mnohí Slováci napríklad vtedy, keď sa presúvajú do Švajčiarska za prácou.

Z dôvodu stavebných prác však tunel tento týždeň zatvorili. Zostane tomu tak až do konca novembra. Vodiči musia jazdiť obchádzkami, potrebné je počítať s dopravnými zápchami a časom navyše stráveným na cestách.

Tunel bude neprístupný do 22. novembra z dôvodu rekonštrukčných prác, oznámil rakúsky ASFINAG. Zatvorili ho prvýkrát už vlani v lete, v súčasnosti sa podľa plánu začína druhá etapa rekonštrukcie. Obnovia celú vozovku a takisto tunelový múr dostane nový náter. Podľa ASFINAG-u sa zlepší aj jeho odvodnenie.

Bežne sa platí mýto, diaľničná známka pre Rakúsko nestačí

Tunelom Arlberg medzi Vorarlberskom a Tirolskom prejde denne 9 000 vozidiel. Viacerí motoristi ho využívajú aj na ceste do Talianska, a to najmä počas dovolenkovej sezóny.

Počas uzávierky sa niektorí vodiči môžu vyhnúť priesmyku Arlberg (kde trvá obchádzka cca o 30 minút dlhšie), musia však potenciálne počítať s dopravnými zápchami z dôvodu preťaženia iných cestných komunikácií. Jednou z alternatívnych trás je diaľnica na trase Mníchov - Rosenheim.

Náklady na obnovu najdlhšieho tunela Rakúska sa pohybujú na úrovni 75 miliónov eur. Ďalších 30 miliónov eur podľa slov ASFINAG-u preinvestujú do obnovy mýtnic pred tunelom. Jeden prejazd štandardne stojí 11,50 eura. Neplatí tu štandardná diaľničná známka pre Rakúsko, ktorú si kupujú vodiči pre osobné autá.

Zdroj: SWR.de / foto: i-vignette.com