20.01.2016

Renault má problém s emisiami. Úrady preverujú aj Ford a Mercedes

Škandál Dieselgate vrhol na vznetové motory zlé svetlo. Automobilky posledné mesiace čelia veľkým kontrolám emisií jednotlivých modelov. Skúšky vykonáva aj francúzska vláda, ktorá našla niekoľko pochybení domácej značky. Renault má tri modely, ktoré neplnia legálne limity pre NOx. Už z minulosti je známe, že francúzske úrady nemajú naftové motory veľmi v láske a najradšej by ich výrobu obmedzili alebo rovno zakázali.

 

„Renault sa zaviazal, že zvolá viac ako 15 000 vozidiel, aby ich skontroloval a nastavil filtračný systém tak, aby pracoval aj v horúcom prostredí, ale aj v teplotách pod 17 °C, pretože v takýchto podmienkach nefungoval,“ hovorí ministerka energetiky Segolene Royal.

Captur, Espace a nepomenovaný úžitkový automobil má podľa novín Les Echos veľké emisie NOx. Úrady najviac znepokojuje model Captur s dieselovým motorom 1,5 dCi 110, ktorý má plniť normu Euro VI. Ide totiž o jeden z najnovších typov značky. Espace a úžitkový automobil sú staršieho dáta výroby a plnia „len“ emisnú normu Euro V.

 

Renault na správu reagoval zvolaním 15 800 modelov Captur do servisov. „Renault sa zaviazal, že zvolá viac ako 15 000 vozidiel, aby ich skontroloval a nastavil filtračný systém tak, aby pracoval aj v horúcom prostredí, ale aj v teplotách pod 17 °C, pretože v takýchto podmienkach nefungoval,“ hovorí ministerka energetiky Segolene Royal. Renault navyše ponúkne bezplatnú kontrolu v servisoch pre viac ako 700 000 vozidiel. Či sa bude chystať zvolávacia akcia aj v iných štátoch, je otázne. Krajiny V4 vrátane Slovenska napríklad nebudú nútiť majiteľov k úpravám postihnutých automobilov VW Group.


Francúzske úrady však neodhalili problémy len v Renaulte. Emisie neplní pravdepodobne aj Ford C-Max a Mercedes-Benz triedy S. Kým veľký Mercedes podáva nekonzistentné výsledky, C-Max má prekračovať limity NOx až 5-násobne.

Pre pripomenutie, Američania odhalili, že naftové motory Volkswagen prekračujú povolené hodnoty NOx až 40 násobne! Autá VW Group navyše obsahujú software, ktorý bol určený na podvádzanie pri emisných testoch. 


Najnovšie zistenia ohľadom vysokých emisií značiek Renault, Ford a Mercedes môžu vychádzať len z inej metodiky merania (Francúzi nekonkretizovali, akú normu využívajú na meranie emisií). V Európe totiž platí norma NEDC, ktorú už roky kritizujeme za jej nepresnosť. Autá v nej jazdia veľmi pomaly a navyše je tu priestor pre manipuláciu výsledkov vďaka odľahčeniu a zlepšeniu aerodynamiky modelov. Reálnejší cyklus merania spotreby by mal prísť v roku 2017. Európsky parlament by mal normu WLTP schváliť vo februári. Automobilky však lobujú za mäkšie pravidlá. Ak vstúpi prísnejšia norma do platnosti o rok, automobilky budú môcť prekračovať nastavené limity NOx beztrestne až o 50%.


Francúzi plánujú otestovať až 100 modelov. Dodnes preverili emisie pri 22 automobiloch. Takže je možné, že „vinníkov“ s vysokými emisiami ešte pribudne. Bez problémov zatiaľ prešli autá ako Peugeot 208, Peugeot 508, nemenovaná Toyota a BMW 3.


Zdroj: Les Echos cez inautonews, autoblog

 

 



DISKUSIA K ČLÁNKU - VYJADRITE AJ VY SVOJ NÁZOR

Prihláste sa, ak máte konto na TopSpeed.sk.

21.01.16 10:52 | blaster

224

81

Jezííííís bububububu 5%sem 20% tam .....dajte s tým už pokoj

odpovedať

1 | 1

21.01.16 15:08 | easy
hehe maju nejak kratku pamat. oni zacali prvy davat ropaky do osobakov...

odpovedať

22.01.16 21:08 | krbo

96

62

Ja som to z nemeckého testu adac pochopil tak, že ak preverili downsajzovane motory ako napr. 1.5DCi vo veľkom renaulte pri rovnakých nárokoch na výkon ako 3.0d v BMW X6 tak ten slabí v teste pohorel a to zrejme aj pri "normálnej jazde"
Jazdím na: Mitsubishi Lancer 1.8Di-D, Mitsubishi , Nissan

odpovedať

0 | 0


Najnovšie komentáre