Na II. eZraze, ktorý sme navštívili koncom leta v Bojniciach, sme okrem nablýskaných Tesiel Model S, Fiskerov Karma, alebo atraktívneho BMW i8 videli aj pár nie úplne bežných elektromobilov. Hoci uznávam, že samotné elektromobily ako také nie sú úplne bežné. Už sme vám predstavili vozidlo Detroit Electric, elektromobil z roku 1917 a sprostredkovali aj názor českého konštruktéra z Tesly na autá vo všeobecnosti. Toto je posledný príspevok z akcie, ktorá stanovila rekord počtu elektroáut v SR.

 

Dnes vám prinášame rozhovor s pánom Jaromírom Vegrom, predsedom asociácie pre elektromobily ČR. Pán Vegr tvrdí, že elektromobilite sa venuje už od roku 1978. Nie je však len teoretik. Upravil totiž svoj elektrický Peugeot 106 tak, že dojazdom prekonáva aj súčasného lídra na trhu, Teslu. To však nie je všetko. Pracuje totiž na elektrickom vozidle s dojazdom, ktorý prekonáva nielen súčasné elektromobily, ale aj mnohé moderné dízle. So svojim najnovším počinom chce totiž prejsť až 1 000 km na jedno nabitie!

Jaromír Vegr dosiahol so svojim 20 ročným Peugeotom 106 Electrique dojazd viac ako 500 km na jedno nabitie. Chystá však elektromobil, ktorý dojazdom prekonáva aj mnohé moderné dízle. Pozrite sa, čo nám povedal o projekte s dojazdom 1 000 km.

Pán Vegr momentálne jazdí na Peugeote 106 Electrique. Jeho auto však nie je rovnaké ako to, ktoré vyšlo z fabriky. Pôvodná 106 Elektrique bola totiž primárne určená na krátke trasy v meste, o čom svedčí nielen maximálna rýchlosť 95 km/h, ale aj dojazd 110 km. Heslom asociácie pre elektromobily  ČR je však: "Ukazujeme, ako sa to dá." Rovnakým krédom sa, samozrejme, riadi aj pán Vegr a tak vo svojom starom Peugeote vymenil batérie a výsledkom bolo, že sa mu podarilo prejsť viac ako 500 km na jedno nabitie. Už však pracuje na ešte výnimočnejšom vozidle. Ako základ mu poslúži auto Mia, ktoré v rokoch 2011 až 2013 vyrábala francúzska firma Mia Electric. Francúzov k tomuto vozidlu inšpiroval návrh pána Vegra. Automobilka síce medzičasom skrachovala, no vozidlo Mia tu zrejme ešte chvíľu bude. Prinajmenšom v niekoľkých kusoch. Jaromír Vegr totiž práve toto vozidlo prerába. Výsledkom by mal byť dojazd, ktorý stúpne zo sériových 90 km na spomínaných 1 000 km. Momentálne má 3 kusy, no časom by ich chcel importovať až 500. Vozidlo je okrem iného zaujímavé aj usporiadaním sedadiel.