Osobne tiež nepatrím k tým, ktorí o filtroch DPF vedia niečo extra. Teda, nepatril som, kým som nevyspovedal odborníka v oblasti autoopravárenstva, Rastislava SZALAYA, šéfa známeho autoservisu DOVOZY.SK z Ivanky pri Dunaji. A aby som žiadne podstatné info v následnom prepise rozhovoru neodfiltroval, alebo neskomolil, pre istotu sme to celé nahrali na video. Ak vás problematika moderných áut zaujíma aspoň trochu (aj napriek tomu, že ste dlhoroční vyznavači benzínových motorov), odporúčam nájsť si teraz 20 minút. V koncentrovanej forme sa totiž dozviete o tejto problematike naozaj dosť.

Ako motoru zlepšiť/zjednodušiť regeneráciu DPF filtra?

Na spustenie regenerácie filtra DPF musí byť splnených viacero podmienok. Filter sa musí zahriať na neštandardne vysokú teplotu (nad 500°C). Pre tento účel riadiaca jednotka vstrekuje do motora na konci procesu spaľovania extra palivo (ak auto nejde prirodzene rýchlejšie). Tiež je nutné zabezpečiť dostatočný prietok vzduchu filtrom. To sa dá jazdou nad 2000 ot na ktoromkoľvek prevodovom stupni po dobu viacerých minút. Vôbec nie je nutné prekračovať rýchlostné limity. Stačí ísť dlhšie na nižší prevod. Plné zošliapnutie plynu regeneráciu preruší, ideálne je ísť nad 50 do 75% stlačenia plynového pedálu. Ak máte možnosť, nechajte proces regenerácie dokončiť. Vypnutie motora ho preruší, žiadna tragédia sa však nestane. Riadiaca jednotka motora si pamätá, že ju treba pri najbližšej príležitosti dokončiť. Pre celkovú lepšiu kondíciu auta motor neduste na nízkych otáčkach, jazdite "podľa ucha" a nie podľa ukazateľa zaradeného prevodu. Všetko pod 1500 ot je pre motor týranie...

Prečítajte si tiež:

Ako si nezničiť nový DPF Filter?


Jazdíte v nízkych otáčkach? Pozor, aby ste si nezničili motor!


Kam smeruje vývoj materiálov v DPF Filtroch?

Odstránenie DPF filtra sa môže riadne predražiť.