Trieda E dostala na začiatku roka facelift a Mercedes vo vylepšovaní svojej ponuky pokračuje i teraz, kedy vôbec prvý raz pod kapotu s trojcípou hviezdou vmontovali deväťstupňovú prevodovku 9G-Tronic. Nahradili ňou v modeli E350 BlueTec sedemstupňový automat a výsledkom je nižšia spotreba. Auto síce bude preraďovať častejšie než formula jeden, dynamika ale ostala nezmenená - takže stovka padne po 6,6 sekundách.

Dva stupne navyše dokázali znížiť smäd motora o dva decilitre v kombinovanom cykle na 5,3 l/100km. V meste je zmena spotreby ešte priaznivejšia, klesla o pol litra na 6,4 l. Mimo mesta sa zmena spotreby nekoná, ostáva na 4,7 l/100 km. Vďaka nižšej spotrebe klesli teda i emisie CO2 z 144 na 138 g/km. 

Zmena nastala i v modeli E220 BlueEfficiency Edition, kde nahradili štandardný šesťstupňový manuál sedemstupňovou automatickou prevodovkou. Presne tou, ktorá sa spomínala v začiatku článku. Spotreba klesla i v tomto prípade, z 4,7 na 4,4 l/100km, takže rovnako išli dole aj emisie, na 114 g/km z 132 g/km. Model vďaka tomu už teraz spĺňa normu Euro 6.

Trieda E je okrem nových prevodoviek obohatená i o nového člena. Mercedes rozširuje ponuku o E200 NGD, čo je zemným plynom poháňaný prepĺňaný štvorvalcový dvojliter s výkonom 115 kW (154 k) a krútiacim momentom 269 Nm.Automobilka tvrdí, že to stačí k rozbehnutiu na stovku za 10,4 sekúnd a spotreba v kombinovanom cykle je 6,3 l/100km.