...len pre väčšie a luxusnejšie typy v produkcii značky navrhnuté primárne s pohonom zadných kolies. Malé autá (predokolky) dostanú trojvalce, ktoré skombinujú s elektromotormi. Je však celkom možné, že malé trojvalce si MB nakúpi od partnerov a nebude ich vyvíjať. Dôvod odmietnutia 3-valcov pre väčšie typy je nedostatočne kultivovaný chod. Napriek použitiu všetkých dnes známych vymožeností ako vyvažovacie hriadele, protizávažia či hydraulické silentbloky. Mercedes "rebeluje", na rozdiel od značiek BMW, Citroen, Ford, Peugeot a Volvo,  ktoré pchajú 3-valce aj pod kapoty väčších áut.

Zmenšovanie motorov, vo svete známe ako „downsizing“, so sebou prinieslo aj novú generáciu 3-valcových motorov. Niektoré sú podarené viac, iné si chválu nezaslúžia. Napriek presnému vyváženiu, tri valce budú produkovať vždy viac vibrácií a voči štvorvalcom veľmi typický - pri nepodarenom motore až obťažujúci zvuk.


Podľa Thomasa Webera, šéfa výskumu a vývoja Mercedes-Benz, trojvalcové agregáty nebudú niky spĺňať požiadavky na kultivovanosť prejavu a množstvo vibrácií. Mercedes sa tak nechce vydať cestou odrezania jedného valca a na zníženie spotreby využije iné dostupné technológie pre štvorvalcové pohonné jednotky. Práve tie by mali tvoriť až 90 % pohonných jednotiek automobilky s hviezdou v znaku. Mercedes nezabudne ani na zákazníkov želajúcich si väčšie motory a tak zachová vývoj a výrobu aj väčších šesť, osem a dokonca dvanásťvalcových spaľovacích motorov.

Bernhard Heil - šéf vývoja motorov potvrdil, že vedenie Mercedesu 3-valce vylúčilo pod kapotami väčších typov v základe tvorených ako zadokolky. "Skúšali sme to, ale s ich použitím je spojených mnoho kompromisov, chýba im akustická a vibračná kultivovanosť a úspora paliva je pritom nie tak výrazná. Je to jednoduché. Použitie 3-valca znamená bojovať so zásadne vyššou úrovňou hluku, vibrácií a tvrdosťou chodu v porovnaní so 4-valcom. A tu by Mercedes musel pridať na zvukovej izolácii, lepšie uchytenia motora a drahšie silentbloky... Všetky tieto veci so sebou prinášajú zvýšené náklady na vývoj a výrobu."

Alternatívou Mercedesu pre riešenie problému emisií nie je Downsizing, teda zmenšovanie objemu motorov, ale Downspeeding. Na jej základe chcú pripraviť softvér automatických prevodoviek tak, aby operoval v čo najnižších otáčkach motorov. Samozrejme, aj nastavenie prevodových pomerov bude veľmi kľúčové. Preto Mercedes už minulý rok predstavil novú generáciu automatov 9G-tronic.

Ďalším riešením bude nová generácia úsporného turbodiesela. Aktuálny mimoriadne obľúbený 2,1 litrový motor OM651 s komerčným označením 200, 220 a 250CDI (podľa max. výkonu) poháňa dnes takmer 70% typov primárne s pohonom zadných kolies. Úspornejšia nová generácia naftového motora môže zásadne znížiť celkovú produkciu sledovaných emisií. Nový motor by mal mať objem 1,9 až 2 litre. Nie je toto downsizing? :)

 

Dá sa však s istotou predpokladať, že 3-valce sa do medveďov dostanú, do najmenších typov s pohonom predných kolies tried A, B, CLA a GLA. Pri týchto typoch budu výhody menších rozmerov motorov využité v priestor pre elektromotor. Za cenu vyšśej hmotnosti a výrobných nákladov sa úspora v oblasti spotreby vyplatí.