Počas osemdesiatych rokov vzniklo viacero ikonických rely strojov a medzi tie najvýznamnejšie nepochybne patrí Lancia Delta. Táto talianska mašina pozbierala vo svojej kariére množstvo vavrínov a s potešením vám môžeme oznamáť, že sa onedlho vráti v súťažnej forme, aby sa zúčastnila šampionátu FIA World Rallycross. No s kompletne prepracovanou technikou.

Za oživením súťažnej Delty nestojí samotná automobilka, ale francúzska spoločnosť GCK Motorsport. Tá zhruba pred mesiacom ukázala upravenú verziu sériového hatchbacku s označením Evo-e a elektrickým pohonom. Pretekársky model s prívlastkom RX bude taktiež na batérie, keďže od nasledujúcej sezóny z príslušnej kategórie úplne vypadnú spaľovacie motory.

Lancia Delta

Maximálny výkon 500 kW (680 koní)

Lancia Delta Evo-e RX zatiaľ existuje len v počítači. Dvojica zverejnených renderov špeciálu zachytáva širokú karosériu s mnohými prídavnými otvormi a obrovské prítlačné krídlo v zadnej časti, ktoré dopĺňa difúzor. Ochranný rám v interiéri je samozrejmosť.

Pod kapotou už viac nebude prepĺňaný štvorvalec poháňajúci všetky kolesá. Nahradia ho dva elektromotory, každý na jednej náprave. Dovedna majú dosahovať výkon 500 kW (680 koní) a krútiaci moment 880 Nm. GCK Motorsport uvádza, že vďaka tomu bude elektrická Delta akcelerovať rýchlejšie než Formula 1. Pohon bude dodávať rakúska firma Kreisel. Rovnaké vnútornosti dostane všetkých štrnásť vozidiel, ktorá vytvoria štartovné pole budúcoročného šampionátu FIA World Rallycross.