Naďalej chýba rýchlosť na rovinkách

Poďme však na to pekne od začiatku. Piatok je vo svete pretekov TCR Europe štandardne vyhradený pre voľné tréningy. Rovnako štandardný je i prístup Maťa a jeho tímu k týmto jazdám, počas ktorých testujú rôzne nastavenia vhodné ku kvalifikácii i pretekom.

Tú prvú sa Maťovi podarilo dokončiť na 12. mieste, aj vďaka drobnej technickej poruche, kvôli ktorej nemohol odjazdiť celých 30 minút. V druhej to už ale bola úplne iná „muzika“, vďaka slipstreamu od dvoch pretekárov dokázal zajazdiť najrýchlejší čas, práve v poslednom kole. Tento výborný výsledok dosiahol aj napriek nižšej maximálnej rýchlosti svojho auta, ktorému chýba približne 10 až 12 km/h na najrýchlejších, napríklad i kvôli najvyššej svetlej výške jeho Hyundai i30 N TCR, ktorú predpisuje BoP.

Kvalifikácia prebehla v sobotu predpoludním a Maťo relatívne jednoducho postúpil po výbornom výkone zo siedmeho miesta do druhej „kvaldy“. V tej sa už išlo skutočne naplno a Maťo sa snažil vytlačiť zo svojho auta, čo to šlo. Predviedol takmer bezchybnú jazdy, ale nebolo sa za koho „zaháknuť“ takže maximálna rýchlosť mu stále chýbala.

Tvrdé kontakty v pretekoch

Jeho výkon nakoniec stačil na 9. miesto, z ktorého aj štartoval do prvých pretekov. Do druhých vďaka obrátenému štartovému roštu išiel naopak z druhého miesta. Prvé preteky boli skutočne napínavé a predviedli mnoho súbojov, Maťo sa ešte v prvej zákrute prepadol na 10. miesto, no následne začal predvádzať svoju zodpovednú jazdu. Išiel konzistentne, bez chýb a ešte v prvom kole sa začal drať dopredu a dostal sa na 7. pozíciu.

Preteky boli plné kontaktov a aj vďaka nim sme videli viacero odstúpení. Maťo svoje auto doviedol do cieľa nakoniec na výbornom 6. mieste. „Šieste miesto nie je pódium, ale som za neho veľmi vďačný. Po takto náročných pretekoch som rád, že som sa vyhol veľkému množstvu kontaktov a do cieľa som dorazil v poriadku. Body sú pre mňa dôležité a veľmi sa teším na zajtra – budem štartovať z druhého miesta a vyzerá to, že bude minimálne mokro – to mi vyhovuje,“ povedal po pretekoch Maťo.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Skvelá jazda odmenená víťazstvom

Nedeľné preteky boli presne podľa predpovede mokré, aj keď pred štartom dážď ustal. Všetci pretekári štartovali na suchých pneumatikách, keďže predpokladali, že trať bude ďalej už len schnúť. Maťovi štart nevyšiel tak ako by si predstavoval a po prvej šikane sa prepadol na piate miesto. Krátko nato sa však predral dopredu a na brzdách pred zákrutou sa posunul na štvrtú pozíciu.

V šiestom kole vo veľmi rýchlej zákrute Parabolica predbehol ďalšieho jazdca a dostal sa na tretiu priečku. O ňu musel následne skutočne tvrdo bojovať s viacerými jazdcami, no Maťo ich vďaka svojej rýchlosti v technických pasážach dokázal držať od tela. Ešte počas pretekov prišla správa, že Azcona dostane trest 5 sekúnd, za zavinenie kontaktu s iným pilotom, ktorého rozhodil a vďaka tomu predbehol. Už vtedy bolo jasné, že ak Maťo dorazí do cieľa s rozdielom piatich sekúnd na tretieho pretekára, bude na bedni strieborný. Lenže po pretekoch bola udelená dodatočná penalizácia aj Girolamimu, ktorý predbiehal pod žltými vlajkami a pôvodne preteky vyhral. A tak sa slovenský jazdec môže tešiť z tohtoročného premiérového víťazstva.

„Boli to skutočne náročné preteky plné kontaktov. Veľmi sa teším, že som nakoniec na prvom mieste, aj keď to stálo veľa síl a stálo pri mne aj šťastie. Je to prvýkrát tento rok, čo som sa dostal so slovenským Jantar Teamom a s technickou podporou Janík Motorsport na prvé miesto. Myslím, že aj vďaka Jarovi Krajčimu, môjmu inžinierovi, sme sa dokázali dostať tam, kde teraz sme. Je to úžasné, myslím, že sme si to všetci zaslúžili. Domov beriem doslova guču bodov a verím, že vo finálnom víkende sezóny budem rovnako úspešný,“ povedal po pretekoch nadšený Maťo a dodal: „Veľká vďaka smeruje mojej rodine a všetkým partnerom, tiež Jarovi Krajčimu a nášmu tímu, ktorý predviedol výbornú prácu, ďakujem!“ Záverečný pretekársky víkend sezóny je v pláne 8. až 10. októbra, v španielskej Barcelone.